Положення про Раду Центру творчості дітей та юнацтва
Прилуцької міської ради Чернігівської області
- Загальні положення
- Відповідно до пункту 61 Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.05.2001 року №438 «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів», у позашкільних навчальних закладах усіх типів та форм власності створюється Рада позашкільного навчального закладу.
- Рада позашкільного навчального закладу (далі – Рада) – це постійно діючий в період між загальними зборами (конференцією) орган громадського самоврядування.
- У своїй діяльності Рада керується Законами України «Про освіту» , «Про позашкільну освіту», Статутом ЦТДЮ та цим Положенням.
- Мета, завдання і принципи діяльності Ради Центру творчості дітей та юнацтва
- Метою діяльності Ради є:
- об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку позашкільного закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління позашкільним навчальним закладом;
- розширення колегіальних форм управління позашкільним навчальним закладом;
- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.
- Основними завданнями Ради є:
- підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інститутами;
- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку позашкільного закладу та сприяння матеріально-технічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
- формування сучасності та комфорту навчального середовища;
- створення належного соціального клімату в позашкільному навчальному закладі;
- сприяння духовному , фізичному розвитку вихованців та набуття ними соціального досвіду;
- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення середовища для навчання та виховання дітей, творчих пошуків і дослідницько-експерементальної роботи педагогів;
- сприяння організації дозвілля та оздоровлення вихованців;
- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо позашкільної освіти;
- стимулювання морального та матеріального заохочення вихованців, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
- зміцнення партнерських зв’язків між родинами вихованців та позашкільним навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу;
- Рада ЦТДЮ діє на засадах:
- законності, гласності;
- колегіальності ухвалення рішень;
- добровільності і рівноправності членства.
- Структура Ради та організація діяльності
- До Ради обираються представники педагогічного колективу та батьків. Представники в Раді і загальна їх чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) позашкільного навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена Ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією).
- Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією).
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою трьох разів на навчальний рік.
- Очолює Раду ЦТДЮ голова, який обирається зі складу Ради.
Голова Ради може бути членом педагогічного колективу закладу.
Головою Ради не можуть бути директор та його заступники.
- Засідання Ради може скликатися її головою або з ініціативи директора позашкільного навчального закладу, власника (засновника), а також членами Ради.
- Для вирішення поточних питань Рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються Радою.
- Члени Ради мають право виносити на розгляд питання фінансування , що стосуються діяльності позашкільного навчального закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
- Рішення Ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Ради.
- Рішення Ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту ЦТДЮ, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, батьків.
- У разі незгоди адміністрації позашкільного навчального закладу з рішенням Ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники адміністрації , профспілкового комітету позашкільного навчального закладу та батьки вихованців ЦТДЮ.
- Рада навчального закладу;
- організовує виконання рішень загальних зборів (конференцій) закладу;
- вносить пропозиції щодо зміни плану роботи Ради;
- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує кошторис позашкільного навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
- заслуховує звіт голови Ради, інформацію директора та його заступників з питань фінансово-господарської діяльності;
- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення умов навчально-виховного процесу в закладі;
- виступає ініціатором проведення добродійних акцій (ярмарків, конкурсів, тощо);
- виносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освіти пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
- сприяє діяльності центрів дозвілля , а також залучає громадськість , батьків до участі в різних видах позашкільної роботи , до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з вихованцями;
- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи позашкільного навчального закладу.
Положення
про батьківські комітети
Центру творчості дітей та юнацтва Прилуцької міської ради Чернігівської області
- Загальні положення
- Положення про батьківські комітети Центру творчості дітей та юнацтва визначає їх функції у державно-громадській системі управління позашкільним навчальним закладом.
- Комітети є добровільними громадськими формуваннями, створеними на основі єдності інтересів батьків щодо реалізації прав та обов’язків своїх дітей під час їх навчання в позашкільному навчальному закладі.
- У своїй діяльності комітети керуються Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Конвенцією ООН «Про права дитини» та іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти і міжнародного законодавства з прав дитини.
- Рішення про заснування батьківських комітетів гуртків або закладу приймаються на загальних зборах батьків відповідних гуртків.
- Припинення діяльності батьківських комітетів може бути проведено шляхом реорганізації або ліквідації ( саморозпуску, примусового розпуску).
- Мета, завдання, основні принципи діяльності
- Метою діяльності комітетів є захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування закладу, у відповідних державних, судових органах, а також надання допомоги педагогічному колективу в реалізації завдань позашкільної освіти.
- Основними завданнями діяльності комітетів є сприяння створенню умов для:
- формування та розвитку особистості вихованця та його громадянської позиції, становленню учнівського самоврядування;
- виховання у дітей шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії і культури народів, які проживають в Україні;
- формування загальнолюдської культури і моралі, культури міжетнічних відносин;
- захисту здоров’я та збереження життя дітей;
- розвитку їх природних здібностей та підтримки обдарованої молоді;
- запобігання бездоглядності дітей у вільний від занять час і безпритульності;
- всебічного зміцнення зв’язків між родинами, позашкільним навчальним закладом і громадськістю з метою встановлення єдності їх виховного впливу на дітей;
- залучення батьківської громадськості до професійної орієнтації вихованців та позашкільної роботи;
- організації роботи з розповсюдження психолого- педагогічних і правових знань серед батьків, підвищення їх відповідальності за навчання і виховання дітей;
- вирішення питань розвитку матеріально-технічної бази позашкільного навчального закладу та його благоустрою.
- Основними принципами діяльності комітетів є:
- законність;
- гласність;
- колегіальність;
- толерантність;
- виборність;
- організаційна самостійність в межах повноважень, визначених цим Положенням та законодавством;
- підзвітність і відповідальність перед загальними зборами батьків закладу, гуртків.
- Організація діяльності комітетів
- Комітет гуртків (гуртка) формується з батьків або осіб, які їх замінюють, одного гуртка чи декількох гуртків і діє від їх імені.
Комітет гуртка, голова та заступник голови обираються на зборах батьків гуртка на початку навчального року.
Кількісний склад та термін повноважень комітету визначаються зборами батьків гуртка (гуртків).
- Збори батьків гуртка (гуртків) проводяться за рішенням комітету гуртка (гуртків) не рідше двох разів на семестр.
- Представники батьківських комітетів гуртків входять до складу Ради закладу.
- Кількісний та якісний склад батьківських комітетів закладу, термін їх повноважень визначаються Радою закладу.
- Батьківські комітети у разі необхідності можуть скликати збори голів батьківських комітетів закладу . Правомочний склад зборів становить не менше як дві третини від загальної кількості голів батьківських комітетів гуртків закладу. Рішення приймаються простою більшістю голосів.
У разі неможливості проведення загальних зборів голів батьківських комітетів закладу, питання, що потребують розгляду загальними зборами, можуть виноситься на обговорення зборів батьків гуртків, яких стосуються ці питання . У такому випадку рішення приймається за рахуванням рішень зборів батьків гуртків на засадах простої більшості голосів згідно з протоколами засідань батьківських комітетів гуртків.
- Рішення зборів батьків, комітетів доводиться до відома батьків, керівництва закладу, а за необхідності відповідного органу управління освіти у 10-денний термін.
- Комітети можуть створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Чисельність комісій та зміст їх роботи визначаються комітетами та затверджуються їх головами.
- У випадку , коли член комітету достроково складає свої повноваження , вибори нового члена відбуваються на загальних батьківських зборах гуртка.
- Комітети планують свою роботу на підставі плану роботи закладу, рішень зборів батьків, рекомендацій директора, керівника гуртка, органів учнівського самоврядування , громадськості. План роботи має вільну форму і затверджується головою відповідного комітету.
- При недосягненні згоди між директором ПНЗ і більшістю членів батьківських комітетів закладу питання вирішуються міським управлінням освіти або Радою закладу; між керівником гуртка і комітетом гуртка – керівництвом або Радою цього закладу.
- Комітети звітують про свою роботу перед зборами батьків один раз на рік – в день виборів нового складу комітетів.
- Права та обов’язки комітетів
- Комітети мають право:
- встановлювати зв’язки з місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, громадськими організаціями , підприємствами , навчальними та науковими установами щодо надання добровільних благодійних внесків для покращення навчально-виховного процесу закладу ;
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування закладу: кошти батьків або осіб, які їх замінюють , добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб, інших коштів, не заборонених чинним законодавством України;
- звертатися до директора (завідувача), педагогів, педагогічної Ради закладу щодо роз’яснення стану і перспектив роботи закладу та з окремих питань, що турбують батьків;
- за необхідності заслуховувати звіти комітетів і надавати допомогу щодо поліпшення їх роботи;
- скликати позачергові загальні збори батьків (конференції);
- сприяти дотриманню санітарно-гігієнічних та матеріально-технічних умов функціонування закладу;
- брати участь у прийнятті рішень стосовно організації оздоровлення вихованців закладу.
- Комітети можуть створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Чисельність комісій та зміст їх роботи визначаються комітетами та затверджуються їх головами.
- Комітети зобов’язані :
- виконувати плани роботи ради ЦТДЮ;
- вести протоколи засідань зборів батьків, що зберігаються в справах закладу та передаються за актом новообраному комітету;
- надавати інформацію про свою діяльність за проханням директора закладу або відповідного органу управління освітою;
- у разі потреби організувати чергування батьків під час культурно-масових заходів у закладі з метою збереження життя і здоров’я його вихованців ;
- звітувати перед загальними зборами батьків (конференціями).
Склад Ради ЦТДЮ:
Голова ради – Авдєйчік О.І.
Заступник голови ради – Горбань О.В.
Секретар – Супруненко О.О.
Комісія по вирішенню соціально – побутових питань:
- Тимченко Ірина Василівна – керівник гуртка «Чарівниця»
- Бабак Вікторія Василівна – заступник директора з АГЧ
- Олексієнко Андрій (вихованець Щербіна М.В.)
- Василенко Марія (вихованка Сікалової Ю.О.)
- Сєрова Віталіна Миколаївна (гурток «Канон» керівник Пуць О.Ю.)
- Чернецька Іванна Степанівна (АДН керівник П’ятигорець Н.М.)
Комісія по вирішенню культурно – масових питань:
- Линник Світлана Сергіївна – художній керівник
- Борсяк Лариса Василівна – завідуюча організаційно – масового відділу
- Анікіна Марія (вихованка гуртка «Сузір’я » керівник Вовк С.І.)
- Мирвода Дарина (вихованка гуртка «Серпантин » Голуб С.О.)
- Захарова Валентина Леонідівна (гурток «Друга мова» керівник Кононенко А.В.)
- Загоруйко Лариса Борисівна (гурток «Сузір’я» керівник Вовк С.І.)