Інформація
про інноваційні педагогічні технології,
які впроваджуються в Центрі творчості дітей та юнацтва
у 2020 – 2021 н.р
Назва інноваційної педагогічної технології, її автор-розробник | Суть даної технології | Колектив або особа, які запровадили технологію | Друкована продукція з досвіду впровадження даної інноваційної технології | Прогнозовані результати | |
Освітня модель „Школа сприяння здоров’ю”. Навчально-виховна програма «До здоров’я через позашкілля»
(автор – директор ЦТДЮ Савченко Т.М)
| Створення й контроль здоров`яформуючого та здоров`язберігаючого освітнього процесу з метою реальної оцінки впливу його на стан здоров`я вихованців: відповідності навантаження можливостям дитячого організму, дотримання санітарно – гігієнічних норм. Дана технологія вирішує завдання: 1) навчити вихованців ставитися до свого здоров`я як до великого блага; 2) проводити роботу по попередженню захворюваності, травматизму. | Ребенок А.А., методист, педагогічний колектив ЦТДЮ | Ребенок А.А. Сертифікат учасника VIII Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій м. Черкаси (2016 р.)
Методичні рекомендації «Разом до здорового майбутнього» (автор Бойко Ю.Ю.) (2017 р.)
Добірка логопедичних вправ для занять з дітьми старшого дошкільного віку (Бойко Ю.Ю.) | 1.Підвищення рівня знань, поінформованості різних цільових груп (вихованців, педагогів, батьків, громадськості) про здоров`я людини, її спосіб життя. 2. Сформованість стійких мотивацій і настанов на збереження та зміцнення здоров`я, реалізація і практичне використання навичок здорового способу життя учасниками цільових груп. 3.Поступове покращення стану інтегрального здоров`я всіх учасників НВП, оздоровлення соціального оточення. 4. Дотримання всіма учасниками НВП довготривалих принципів здоров`яформуючої та здоров`язберігаючої поведінки. 5 Сертифікат Школи сприяння здоров’ю. | |
Медико-педагогічний проект «Гармонія інтелекту та здоров’я» на 2016-2021 роки з інноваційними моделями гармонізуючої освіти.
(Автор – Яновська Н.М., кандидат медичних наук, Президент Міжнародного інноваційного центру гармонійного розвитку людини). | Створення умов для повноцінного фізичного, духовного здоров’я, психологічного комфорту та соціального благополуччя дітей шляхом визначення пріоритету особистісно орієнтованого корекційно-оздоровчого навчання як основного чинника гармонійного розвитку дитини, утвердження свідомого ставлення та громадянської відповідальності за власне здоров’я. | Борсяк Л.О., завідуюча відділом організаційно-масової роботи, Ребенок А.А., методист, Денисенко Я.В., методист | – | Гармонійний розвиток вихованців ЦТДЮ
| |
Відділ раннього розвитку дитини «Академія дошкільних наук» |
| ||||
Нетрадиційні техніки малювання як засіб розвитку творчості дітей дошкільного віку
| Що різноманітніша дитяча діяльність, то гармонійніше відбувається всебічний розвиток дитини, реалізуються її потенційні можливості й перші прояви творчості. І саме використання нетрадиційних технік малювання з дітьми молодшого дошкільного віку сприяють їх залученню до творчості, дають змогу створювати щось красиве, незвичайне. | Кишиневська І.І., керівник гуртка «Кольорові долоньки» | Календар дитячих робіт гуртка «Кольорові долоньки» (2015 р.)
Методичний посібник «Нетрадиційні техніки в образотворчому мистецтві» (2016 р.)
Робочий зошит для дітей 5-6-річного віку по нетрадиційним технікам «Чудо-малюнки» (2020 р.)
Навчальні програми: «Кольорові долоньки», «Весела майстерня» (збірник навчальних програм художньо-естетичного напряму), «Творча майстерня», «Мистецька мозаїка» (збірник «Розумні малюки»)
Заняття гуртка образотворчого мистецтва з нетрадиційного малювання «Малюємо пальчиками» (журнал «Позашкілля» » (№7-8, липень-серпень 2020 р. ст. 60-65) | Художньо-естетичний розвиток та розвиток емоційної чутливості, формування стійкого інтересу до образотворчої діяльності, розвиток практичних навиків та вправності, формування загальнокультурної компетентності. | |
Використання музично-дидактичних технологій на заняттях з музичного виховання дошкільнят | Використання системи музично-дидактичних ігор, що характеризуються барвистістю і образністю дидактичного матеріалу, для здійснення позитивного впливу як на розвиток сприйняття окремих властивостей музичних звуків, так і на цілісне сприйняття музичних творів дошкільнятами. | Спиця Н.Г., керівник гуртка раннього розвитку дитини «Академія дошкільних наук» | – | 1. Розвиток пісенних навичок за допомогою музично-ігрових по співок. 2. Розвиток музичних здібностей (слуху, музичної пам’яті, відчуття ритму). 3. Ознайомлення з музичними інструментами та вокальними творами різного характеру. 4. Розвиток та збагачення рухової реакції дітей, уміння погоджувати рухи з музикою. | |
Відділ іноземних мов | |||||
Методика «Genki English» («Енергійний англійський»)
(автор – Річард Грехем) | Стиль викладання англійської мови з максимальним залученням усіх вихованців в процес, з великою кількістю пісень, ігор та веселих завдань.В основі лежать ігрові, комунікативні, особистісно-орієнтовані підходи, які сприяють: розвитку творчої активності, захопленню предметом, створенню найкращих умов для оволодіння навичками аудіювання і говоріння, що забезпечує, в кінцевому результаті, ефективність засвоєння матеріалу на заняттях з англійської мови. | Щербін М.В., керівник гуртка «Англійська мова» лінгвістичного клубу «Друга мова» | – | Розширення словникового запасу і освоєння основ граматики; оволодіння особливостями вимови; формування навичок спілкування, подолання мовного бар’єру. | |
Відділ художньо-творчої діяльності |
| ||||
Вивчення професійної термінології шляхом складання сюжетних розповідей
(автор – Шигань Н.Д.) | Використання певної сукупності технологій навчання естетичного спрямування, що сприяють розвитку загальнокультурних компетентностей, інтересів, умінь і навичок, підвищення духовного потенціалу. Під час занять відповідно до теми заняття під керівництвом педагога вихованцями складається розповідь з використанням термінів та виразів, які побутують в мистецтвознавстві. | Шигань Н.Д., керівник гуртка «Юний художник» зразкового художнього колективу студія образотворчого мистецтва «Палітра» | Методичні рекомендації з впровадження методики «Словник-довідник мистецьких термінів» (2020 р.)
Заняття гуртка на тему: «Козацькому роду нема переводу. Пропорції людського тіла» (журнал «Позашкілля» » (№1, січень 2020 р. ст. 49-53) | Формування стійкого інтересу до образотворчої діяльності, художньо практичних компетенцій. | |
Еко–хвилинки
(автор – Сидоренко Л.Л.) | Цілеспрямований вплив на особистість вихованців з метою формування екологічної свідомості, екологічної культури, екологічної поведінки, екологічної відповідальності за допомогою розгорнутої системи засобів та методів: еко-повідомлення, еко-вікторини, еко-кросворди, еко-акції, еко-екскурсії і т.п. | Сидоренко Л.Л., керівник гуртка «Веселка» зразкового художнього колективу студія образотворчого мистецтва «Палітра» | Матеріали з досвіду роботи «Еко-хвилинки в роботі гуртків образотворчого мистецтва» (журнал «Мистецтво в школі» видавництва «Основа» №5, травень 2019) | Актуальність використання екохвилинок полягає в залученні дітей до різних видів творчої та практичної екологічно значущої діяльності. Такі заняття навчають спостерігати, викликають потребу міркувати, спонукають робити висновки та узагальнення. | |
Елементи економічної грамотності в структурі занять.
(автор – Яременко І.В.) | Реалізація економічного виховання через втілення елементів економічної грамотності у структуру занять дівочої школи «Ассоль». | Яременко І.В., керівник дівочої школи «Ассоль» | – | Оволодіння економічними поняттями, основами економіки, формування економічної грамотності, вміння будувати партнерські економічні відносини. | |
Відділ художньо-естетичного виховання | |||||
Музично-педагогічна концепція Золтана Кодая
(автор – Золтан Кодай) | Розвиток вокальних здібностей через вивчення народної музики за методикою З. Кодая Головне в музичному вихованні – спів і записування мелодії по слуху. Знайомство з музикою відбувається з відчуття метроритму мелодії через здійснення ритмічних рухів (кроків, бігу, хлопків).
| Корячко Л.В., керівник студії вокального мистецтва «Віночок» | – | Розширення музичної грамотності дітей з акцентом на національну інтонаційно – ладову та метро – ритмічну основи, гармонійний розвиток рухливості артикуляційного апарату, розширення діапазону голосу, формування чіткої співочої дикції. | |
Технологія біомеханіки Всеволода Мейерхольда (автор -В.Мейерхольд) | Використання системи вправ, спрямованих на розвиток фізичної підготовленості тіла актора до негайного виконання даного йому акторського завдання.
| Сікалова Ю.О., керівник зразкового колективу театральна студія «Казкар» | – | Розвиток у актора навичок, необхідних для сцени: навички виразного руху, вміння переходити від напруги до розслаблення, підкорювати дії певному ритму, контролювати баланс, фіксувати ракурси тіла (позиції); здатність бачити себе зі сторони (внутрішнє дзеркало); вміння працювати з предметом, взаємодіяти з групою та сценічним простором; змобілізованість всього психофізичного апарату для творчої роботи. |