ПОЛОЖЕННЯ
про проєкт-практикум
профілактики булінгу та мобінгу «Протидіємо разом»
у позашкільному закладі освіти
Центрі творчості дітей та юнацтва
Прилуцької міської ради
на 2024 рік
Розробила: завідуюча організаційно-масовим відділом ,практичний психолог-методист Борсяк Л.О.
Актуальність проєкту
Даний проєкт є комплексом заходів , що передбачають організацію для здобувачів освіти у позашкільному закладі безпечного, турботливого та шанобливого навколишнього середовища, де навчання і виховання, всебічний розвиток та розважальні заходи без знущань, цькувань та насильства; включає в себе психологічний супровід учасників освітнього процесу з метою поінформування про проблему булінгу , мобінгу у сучасному суспільстві, а також регулярного проведення тренінгів, занять, лекторіїв, психологічних ігор .
Проект створений з метою залучення до просвітницької роботи з усіма учасниками освітнього процесу позашкільного закладу.
Проблема : зростання випадків булінгу та мобінгу в закладах освіти.
Тип проєкту:
За цільовим направленням – просвітницько-профілактичний;
За складом учасників: змішаний;
За тривалістю – довготривалий (1 календарний рік).
Основними завданнями проєкту є:
- профілактика булінгу ;
- попередження і подолання наслідків булінгу, мобінгу у разі виявлення його випадків у освітньому середовищі;
- пропагувати знання щодо безпечних взаємостосунків;
- навчитися визначати групи ризику (жертв та булерів);
- ознайомитися зі способами протистояння булінгу у освітньому закладі;
- набути умінь асертивної поведінки.
Робота у рамках проєкту проводиться за такими основними напрямами:
- Надавати знання про булінг, мобінг як прояви насильства;
- Формувати навички протистояння булінгу, мобінгу у позашкільному закладі ;
- опрацювати механізм реагування та звернення в ситуації булінгу, мобінгу;
- сформувати розуміння неприпустимості будь-яких проявів насильства в освітньому середовищі;
- популяризувати ненасильницьку модель поведінки.
Цільові групи: керівники гуртків, здобувачі позашкільної освіти віком від 8 років, батьки.
Етапи роботи у рамках проєкту:
ІНФОРМАЦІЙНИЙ АСПЕКТ
- Проведення міні-лекторіїв з учасниками проєкту на теми профілактики та подолання проявів булінгу та мобінгу;
- Проведення навчальних тренінгів , психологічних ігор та майстер класів зі здобувачами позашкільної освіти на теми профілактики насильства;
- Висвітлення у ЗМІ та на освітніх сайтах досвіду роботи з протидії булінгу, мобінгу в умовах позашкільного закладу.
ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ
- Проведення міні-лекторіїв з учасниками проєкту на теми профілактики та подолання проявів булінгу та мобінгу;
- Проведення навчальних тренінгів , психологічних ігор та майстер класів зі здобувачами позашкільної освіти на теми профілактики насильства;
- Закріплення навичок безпечного продуктивного спілкування ;
- Тренінги із залученням дітей, що стали жертвами булінгу ;
- Індивідуальна корекція наслідків булінгу, мобінгу ( за потребою).
ПРОДУКТИВНИЙ АСПЕКТ
- Проведення заходів у позашкільному закладі освіти, спрямованих на недопущення булінгу та мобінгу .
- Створення продуктів спільної діяльності щодо профілактики та подолання ситуацій, що містять булінг та мобінг.
РЕФЛЕКСІЯ
- Аналітичний психолого-педагогічний семінар з питань ефективності реалізації завдань проєкту.
- Представлення напрацювань, розробок .
- Узагальнення матеріалів.
- Висвітлення досвіду роботи у рамках проєкту.
Очікуваний результат
- Сформованість в учасників освітнього процесу стійких знань , навичок на теми протидії булінгу та мобінгу.
- Створення на базі ЦТДЮ стабільної бази для формування ненасильницьких моделей поведінки.
- Підвищення відповідальності педагогічного колективу до можливих проявів булінгу, мобігну в освітньому середовищі позашкільного закладу.
- Розповсюдження досвіду психологічної та соціальної підтримки та профілактики булінгу, мобінгу в умовах позашкільного закладу.
РОБОЧИЙ ПЛАН ТА ТЕРМІНИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ-ПРАКТИКУМУ
СІЧЕНЬ
- Розробка плану роботи у рамках проєкту (Борсяк Л.О.)
- Моніторинг – вивчення обізнаності про проблеми булінгу, мобінгу в освітньому середовищі ( Борсяк Л.О., Супруненко О.О.)
- Формування тренінгових груп від відділів ( Борсяк Л.О., завідуючі відділами).
ЛЮТИЙ
- Трансформаційна практика для змішаної вікової групи «Нападаючі та захисники» (Борсяк Л.О.)
- Відеолекторій для батьків «Як це не прогавити, як на це реагувати» (Борсяк Л.О., Супруненко О.О., Філіпова Д.Д.)
- Онлайн моніторинг безпечного освітнього середовища (Супруненко О.О.)
- Всеобуч «Кібербулінг. Як уберегти дитину» ( Борсяк Л.О.)
- Робота у рамках плану-додатку проведення Дня безпечного інтернету (Борсяк Л.О., Супруненко О.О., Філіпова Д.Д., Кожукало І.С.)
БЕРЕЗЕНЬ
- Тренінг «Доброзичливі стосунки та неконфліктне спілкування » (Борсяк Л.О.)
- Відеокурс та лекторій для різних вікових категорій «Про булінг варто знати» ( Борсяк Л.О., Кожукало І.С.)
КВІТЕНЬ
- Психологічна гра «Як не стати жертвою булінгу» (Борсяк Л.О.)
- Конкурс соціальних відеороликів на антибулінгову тематику ( Борсяк Л.О., Кожукало І.С., завідуючі відділами)
- Проведення Тижня правової освіти за окремим планом (Борсяк Л.О., Ребенок А.А.)
- Коучінг для педагогів «Місце педагога в ситуації булінгу в дитячому середовищі» Борсяк Л.О.)
ТРАВЕНЬ- ЧЕРВЕНЬ
- Тренінги- квести на свіжому повітрі «Спостерігай! Будь пильним! Реагуй!» (Борсяк Л.О.)
- Імітаційна гра для здобувачів позашкільної освіти середнього та старшого шкільного віку «Розкажи про насильство» (Борсяк Л.О., керівники гуртків )
ВЕРЕСЕНЬ
- Повторний моніторинг рівня обізнаності щодо проблеми булінгу, мобінгу у сучасному освітньому середовищі ( Борсяк Л.О.)
- Всеобуч «Кібербулінг. Як уберегти дитину» (Борсяк Л.О., Кожукало І.С.)
ЖОВТЕНЬ
- Тренінг « Якщо тебе ображають» (Борсяк Л.О.)
- Проведення Тижня правової освіти за окремим планом ( Борсяк Л.О., Ребенок А.А.) .
- Проведення соціометричних досліджень ( на запит керівників гуртків) з метою виявлення ізольованих дітей (Борсяк Л.О., Супруненко О.О.).
ЛИСТОПАД
- Ігровий тренінг «Позитивне мислення – позитивні вчинки» (Борсяк Л.О.)
- Участь здобувачів освіти у конкурсі фото, буклетів «БУЛІНГУ – НІ!» (Борсяк Л.О., Кожукало І.С.)
ГРУДЕНЬ
- ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ПРОЄКТУ : семінар- тренінг для різновікової групи «Позитивне мислення – запорука успіху» (Борсяк Л.О.)
- Підготовка звіту про виконання заходів щодо виконання плану проєкту-практикуму, спрямованого на запобігання та протидію булінгу (Борсяк Л.О.).
ПРОТЯГОМ РОКУ
- Проведення індивідуальних та групових консультацій з питань насильства та булінгу для учасників освітнього процесу ( практичні психологи).
- Проведення соціометричних досліджень( на запит керівників гуртків) з метою виявлення ізольованих дітей (Борсяк Л.О., Супруненко О.О.).
- Засідання МО класних керівників
- Виступи –повідомлення у рамках засідань МО, нарад відділів « Робота керівників гуртків з профілактики булінгу, правопорушень, злочинності та бездоглядності».
- Проведення консультування керівників гуртків та батьків із проблемних ситуацій ( Борсяк Л.О., Супруненко О.О.).
- Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) (Борсяк Л.О.).