ПОЛОЖЕННЯ

про проєкт-практикум

 профілактики булінгу та мобінгу «Протидіємо разом»

у позашкільному закладі освіти

Центрі творчості дітей та юнацтва

Прилуцької міської ради

 на 2024 рік

Розробила: завідуюча організаційно-масовим відділом ,практичний психолог-методист Борсяк Л.О.

Актуальність проєкту

Даний проєкт  є комплексом заходів , що  передбачають організацію для здобувачів освіти у позашкільному закладі  безпечного, турботливого та шанобливого  навколишнього  середовища, де навчання і виховання, всебічний розвиток та розважальні заходи  без знущань, цькувань та насильства; включає в себе  психологічний супровід учасників освітнього процесу  з метою поінформування про проблему булінгу , мобінгу у сучасному суспільстві, а також регулярного проведення тренінгів, занять, лекторіїв, психологічних ігор .

Проект створений з метою  залучення до просвітницької  роботи з усіма учасниками освітнього процесу позашкільного закладу.

Проблема : зростання випадків булінгу та мобінгу в закладах освіти.

Тип проєкту:

За цільовим направленням – просвітницько-профілактичний;

За складом учасників: змішаний;

За тривалістю – довготривалий (1 календарний рік).

Основними завданнями проєкту  є:

  • профілактика булінгу ;
  • попередження і подолання наслідків булінгу, мобінгу у разі виявлення його випадків  у освітньому середовищі;
  • пропагувати  знання щодо безпечних взаємостосунків;
  • навчитися визначати групи ризику (жертв та булерів);
  • ознайомитися зі способами протистояння булінгу у освітньому закладі;
  • набути умінь асертивної поведінки.

    Робота у рамках проєкту проводиться  за такими основними напрямами:

  • Надавати   знання про булінг, мобінг  як прояви насильства;
  • Формувати  навички протистояння булінгу, мобінгу у позашкільному закладі ;
  •  опрацювати механізм реагування та звернення в ситуації булінгу, мобінгу;
  • сформувати розуміння неприпустимості будь-яких проявів насильства  в освітньому середовищі;
  • популяризувати ненасильницьку модель поведінки.

Цільові групи: керівники гуртків, здобувачі позашкільної освіти віком від 8 років, батьки.

                 Етапи роботи у рамках проєкту:

ІНФОРМАЦІЙНИЙ АСПЕКТ

  • Проведення міні-лекторіїв з учасниками проєкту на теми профілактики та подолання проявів булінгу та мобінгу;
  • Проведення навчальних тренінгів , психологічних ігор та майстер класів  зі здобувачами позашкільної освіти на теми профілактики насильства;
  • Висвітлення у ЗМІ та на освітніх сайтах досвіду роботи з протидії булінгу, мобінгу в умовах позашкільного закладу.

ПРАКТИЧНИЙ  АСПЕКТ

  • Проведення міні-лекторіїв з учасниками проєкту на теми профілактики та подолання проявів булінгу та мобінгу;
  • Проведення навчальних тренінгів , психологічних ігор та майстер класів  зі здобувачами позашкільної освіти на теми профілактики насильства;
  • Закріплення навичок безпечного продуктивного спілкування ;
  • Тренінги із залученням дітей, що стали жертвами булінгу ;
  • Індивідуальна корекція наслідків булінгу, мобінгу  ( за потребою).

ПРОДУКТИВНИЙ АСПЕКТ

  • Проведення заходів у позашкільному закладі освіти, спрямованих на недопущення булінгу та мобінгу .
  • Створення продуктів спільної діяльності щодо профілактики та подолання ситуацій, що містять булінг та мобінг.

РЕФЛЕКСІЯ

  1. Аналітичний психолого-педагогічний семінар з питань ефективності реалізації завдань проєкту.
  2. Представлення напрацювань, розробок .
  3. Узагальнення матеріалів.
  4. Висвітлення досвіду  роботи у рамках проєкту.

Очікуваний результат

  1. Сформованість  в учасників освітнього процесу стійких знань , навичок на теми протидії булінгу та мобінгу.
  2. Створення на базі ЦТДЮ стабільної бази для формування ненасильницьких  моделей  поведінки.
  3. Підвищення відповідальності педагогічного колективу до можливих проявів булінгу, мобігну в освітньому середовищі позашкільного закладу.
  4. Розповсюдження досвіду психологічної та соціальної підтримки та профілактики булінгу, мобінгу в умовах позашкільного закладу.

РОБОЧИЙ ПЛАН ТА ТЕРМІНИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ-ПРАКТИКУМУ

СІЧЕНЬ

  1. Розробка  плану роботи у рамках  проєкту (Борсяк Л.О.)
  2. Моніторинг – вивчення обізнаності про проблеми булінгу, мобінгу в освітньому середовищі ( Борсяк Л.О., Супруненко О.О.)
  3. Формування тренінгових груп від відділів ( Борсяк Л.О., завідуючі відділами).

ЛЮТИЙ

  1.  Трансформаційна практика для змішаної вікової групи    «Нападаючі та захисники»  (Борсяк Л.О.)
  2. Відеолекторій для батьків «Як це не  прогавити, як на це реагувати» (Борсяк Л.О., Супруненко О.О., Філіпова Д.Д.)
  3. Онлайн моніторинг безпечного освітнього середовища (Супруненко О.О.)
  4. Всеобуч «Кібербулінг. Як уберегти дитину» ( Борсяк Л.О.)
  5. Робота у рамках плану-додатку проведення Дня безпечного інтернету (Борсяк Л.О., Супруненко О.О., Філіпова Д.Д.,  Кожукало І.С.)

БЕРЕЗЕНЬ

  1. Тренінг «Доброзичливі стосунки та неконфліктне спілкування » (Борсяк Л.О.)
  2. Відеокурс та лекторій для різних вікових категорій «Про булінг варто знати» ( Борсяк Л.О., Кожукало І.С.)

КВІТЕНЬ

  1. Психологічна гра  «Як не стати жертвою булінгу» (Борсяк Л.О.)
  2. Конкурс соціальних відеороликів на антибулінгову  тематику ( Борсяк Л.О., Кожукало І.С., завідуючі відділами)
  3. Проведення Тижня правової освіти за окремим планом (Борсяк Л.О., Ребенок А.А.)
  4. Коучінг для   педагогів «Місце педагога в ситуації булінгу в дитячому середовищі» Борсяк Л.О.)

ТРАВЕНЬ- ЧЕРВЕНЬ

  1. Тренінги- квести   на свіжому повітрі «Спостерігай! Будь пильним! Реагуй!» (Борсяк Л.О.)
  2. Імітаційна гра для здобувачів позашкільної освіти середнього та старшого шкільного віку  «Розкажи про насильство»  (Борсяк Л.О., керівники гуртків )

ВЕРЕСЕНЬ

  1. Повторний моніторинг рівня обізнаності щодо проблеми булінгу, мобінгу у сучасному освітньому середовищі ( Борсяк Л.О.)
  2. Всеобуч «Кібербулінг. Як уберегти дитину» (Борсяк Л.О., Кожукало І.С.)

ЖОВТЕНЬ

  1. Тренінг « Якщо тебе ображають» (Борсяк Л.О.)
  2. Проведення Тижня правової освіти  за окремим планом ( Борсяк Л.О., Ребенок А.А.) .
  3. Проведення соціометричних досліджень ( на запит керівників гуртків)  з метою виявлення ізольованих дітей (Борсяк Л.О., Супруненко О.О.).

ЛИСТОПАД

  1. Ігровий тренінг  «Позитивне мислення – позитивні вчинки»  (Борсяк Л.О.)
  2. Участь здобувачів освіти у конкурсі фото, буклетів «БУЛІНГУ – НІ!» (Борсяк Л.О., Кожукало І.С.)

ГРУДЕНЬ

  1. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ПРОЄКТУ : семінар- тренінг для різновікової групи    «Позитивне мислення – запорука успіху» (Борсяк Л.О.)
  2. Підготовка звіту про виконання заходів щодо виконання плану проєкту-практикуму, спрямованого  на запобігання та протидію булінгу (Борсяк Л.О.).

ПРОТЯГОМ РОКУ

  1. Проведення індивідуальних та групових консультацій з питань насильства та булінгу для учасників освітнього процесу ( практичні психологи).
  2. Проведення соціометричних досліджень( на запит керівників гуртків)  з метою виявлення ізольованих дітей (Борсяк Л.О., Супруненко О.О.).
  3. Засідання МО класних керівників
  4. Виступи –повідомлення у рамках засідань МО, нарад відділів « Робота  керівників гуртків  з профілактики булінгу, правопорушень, злочинності та бездоглядності».
  5. Проведення консультування  керівників гуртків  та батьків із проблемних ситуацій ( Борсяк Л.О., Супруненко О.О.).
  6. Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) (Борсяк Л.О.).