ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ШКОЛУ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
- Загальні положення
1.1. Дане Положення визначає нормативно-правові, змістовно-діяльнісні основи функціонування Школи передового педагогічного досвіду (далі – ШППД).
1.2. ШППД є однією з форм роботи з підвищення кваліфікації педагогів, формою поширення й упровадження передового педагогічного досвіду.
1.3. ШППД – це базовий майданчик, діяльність якого передбачає систематизацію й популяризацію передового педагогічного досвіду, вирішення окремої освітньої проблеми та підвищення професійної майстерності педагогічних працівників школи. ШППД створюється в закладі освіти на базі індивідуального або колективного досвіду педагогічної та управлінської діяльності, який є соціально значущим для оновлення регіональної системи освіти та характеризується високою ефективністю й результативністю його запровадження.
1.4. У своїй діяльності ШППД керується Законами України “Про освіту”, “Про професійно – технічну освіту”, Положенням про професійно – технічний навчальний заклад та іншими нормативно-правовими актами України в галузі освіти, цим Положенням.
- Мета, завдання та напрями діяльності ШППД
2.1. Метою діяльності ШППД є прискорення процесу трансформації передового педагогічного досвіду в широку педагогічну практику, сприяння розвитку професійної майстерності освітян навчального закладу.
2.2. Основними завданнями ШППД є:
Ø пропаганда перспективних моделей досвіду з актуальних проблем педагогічної та управлінської діяльності;
Ø удосконалення фахової компетентності та педагогічної майстерності педагогів – слухачів ШППД;
Ø інформаційно-методичний і змістово-технологічний супровід проблеми, над якою працює школа;
Ø створення організаційно-методичних умов для практичного засвоєння технології досвіду та пошуку власних оригінальних підходів до вирішення проблем оновлення освіти.
2.3. ШППД працює протягом навчального року з постійним складом слухачів (5-10 осіб) за визначеним навчальним планом і розкладом. Навчальний план складається керівником школи та затверджується методичною радою закладу.
2.4. Слухачами ШППД є керівники гуртків ЦТДЮ, які бажають ознайомитись з науково-теоретичними та практичними засадами досвіду.
2.5. Діяльність ШППД здійснюється за усіма освітніми напрямами, серед яких найбільш актуальними є:
Ø сучасні підходи до управління закладом освіти;
Ø шляхи створення інноваційного освітнього простору;
Ø використання телекомунікаційних проектів у навчально-виховному процесі;
Ø психолого-педагогічні та методичні аспекти роботи з обдарованими дітьми;
Ø формування національної свідомості особистості;
Ø роль соціально-психологічної служби в організації навчально-виховного процесу;
Ø соціальне партнерство закладу освіти.
2.6. Організаційно-методичними формами діяльності ШППД можуть бути:
Ø науково-практичні конференції, семінари-практикуми, тренінги, творчі звіти тощо;
Ø моделювання навчальних занять, позакласних заходів;
Ø обговорення та рецензування педагогічних та управлінських проектів;
Ø відвідування слухачами занять та заходів у керівника школи ШППД,
Ø практичні заняття, виховних заходів, виготовлення саморобних наочних посібників,
Ø лекції;
Ø консультації;
Ø співбесіди,
Ø самостійна робота слухачів щодо опрацювання відповідної літератури та застосування в навчально-виховному процесі окремих методів, прийомів, засобів, форм роботи, елементів інноваційних технологій та ін.
2.7. ШППД очолює педагогічний працівник, досвід якого пройшов апробацію, неодноразово підтвердив високу результативність, схвалений ліцейною методичною радою і рекомендований до впровадження.
2.8. Керівник ШППД:
Ø безпосередньо організовує всю роботу ШППД і несе відповідальність за стан і результати діяльності школи;
Ø формує план роботи ШППД, подає його на затвердження до методичного кабінету ліцею та організовує роботу з його виконання;
Ø підтримує ініціативи, інноваційний пошук педагогічних працівників, слухачів школи; сприяє розвитку педагогічної творчості серед слухачів;
Ø здійснює моніторинг досягнень педагогічних працівників – слухачів школи.
2.9. Керівник ШППД має право на відвідування й аналіз занять слухачів школи з метою оцінки результативності впровадження проблеми та її корекції, ознайомлення з рівнем їх роботи та надання допомоги в застосуванні набутого досвіду.
2.10. ШППД один раз на два роки звітує про результати своєї діяльності на методичній раді.
2.11. Усі звітні матеріали проходять експертизу з метою визначення ефективності діяльності ШППД.
- Управління діяльністю ШППД
3.1. Методичний супровід ШППД здійснює методичний кабінет.
3.2. Методичний кабінет надає ШППД постійну практичну допомогу, проводить з керівником методичні семінари, вивчає і презентує кращий досвід роботи школи на різноманітних педагогічних виставках.
УЧАСНИКИ
ШКОЛИ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
![]() керівник гуртка – методист творчої майстерні декоративно-прикладного мистецтва «Чарівниця» |
![]() керівник гуртка – методист Зразкової студії образотворчого мистецтва «Палітра», гурток “Юний художник” |
![]() керівник гуртка – методист Зразкової студії образотворчого мистецтва «Палітра», гурток “Веселка” |
![]() керівник гуртка – методист творчої майстерні декоративно-прикладного мистецтва «Креативне рукоділля» |
![]() керівник гуртка дівочої школи «Ассоль» |
![]() керівник гуртка декоративно-прикладного мистецтва «Бісерне сяйво» |
![]() керівник гуртка декоративно-прикладного мистецтва «Чарівна намистинка» |
![]() Керівник гуртка образотворчого мистецтва «Чарівні пензлики» |
![]() керівник гуртка декоративно-прикладного мистецтва «Сувеніри»
|
![]() Керівник гуртка декоративно-прикладного мистецтва «Сувенірна майстерня» |
ПЛАН РОБОТИ
ШКОЛИ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
Засідання № 1 (моделювання навчальних занять)
Тема: Формування та розвиток творчих здібностей вихованців засобами національної свідомості в умовах позашкільного навчального закладу.
Мета: дати поняття «творчі здібності» дітей; ознайомити з умовами формування творчих здібностей дітей у декоративному та образотворчому мистецтві; виявити оптимальні засоби, методи та форми взаємодії педагога з дітьми;розглянути перспективи подальшої роботи.
№ | Зміст роботи | Форма проведення | Терміни | Відповідальний | Примітка |
1 | Формування та розвиток творчих здібностей вихованців на національних традиціях в умовах позашкільного навчального закладу.
| Доповідь, дискусія | Жовтень 2020 р. | Сидоренко Л.Л. | |
2 | Методичне забезпечення занять декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва. | Методичні рекомендації | Гордієнко М.Г. | ||
3 | Розв’язування педагогічних ситуацій | Практикум | Супруненко О.О. керівники гуртків |
Засідання № 2 (круглий стіл)
Тема: Виховання національної свідомості та патріотизму на заняттях гуртка.
Мета: визначити умови формування національної сівдомості та патріотизму вихованців; оновлення професійних знань; оволодіння ефективними методами, засобами реалізації теми.
№ | Зміст роботи | Форма проведення | Терміни | Відповідальний | Примітка |
1 | Творча співпраця педагогів та вихованців, як результат якісного навчання. Основні аспекти виховання нац. свідомості та патріотизму. | Доповідь, дискусія | Січень 2021 р. | Сидоренко Л.Л | |
2 | Актуальні методи та нестандартні заняття в системі позашкільної освіти. | Вільний мікрофон , обмін досвідом | Гордієнко М.Г., керівники гуртків | ||
3 | Інноваційні форми та методи роботи з вихованцями на заняттях гуртка | Доповідь перегляд відеоматеріалів | Шигань Н.Д. |
Засідання № 3 (творча афіша)
Тема: Роль національної свідомості у формуванні творчих здібностей вихованців.
Мета: Оновлення професійних знань; оволодіння ефективними методами; визначення ролі національної свідомості у формуванні творчих здібностей дітей.
№ | Зміст роботи | Форма проведення | Терміни | Відповідальний | Примітка |
1 | Роль національної свідомості у формуванні творчих здібностей вихованців. | Доповідь, обговорення | Квітень 2021 р. | Сидоренко Л.Л.. керівники гуртків | |
2 | Творча майстерня «Золоті зерна творчості» | Майстер-клас | Тимченко І.В Керівники гуртків | ||
3 | Розвиток креативних здібностнй керівника гуртка | Психологічний тренінг, практичні вправи | Супруненко О.О. |