У 2020 – 2021 навчальному році у Центрі творчості дітей та юнацтва працювало 134 дитячих об’єднань, у яких навчалося 2023 дітей віком від 4 до 21 року.

За рівнями навчання:

      І (початкового рівня)  –   72    гуртки   –    1084  вихованців,

      ІІ (основного рівня)    –   51    гурток –    719    вихованців,

      ІІІ (вищого рівня)        –     11   гуртків   –     220     вихованців.

              

Напрямки роботи:

  • Художньо-естетичний                       –   39   гуртків  –   592    вихованці,
  • Науково – технічний   –     32   гуртки –    455  вихованців,
  • спортивний –    12   гуртків –    171  вихованець,
  • соціально- реабілітаційний –  4    гуртки –    38   вихованців,
  • туристсько – краєзнавчий  –  2  гуртків –  36    вихованця,
  • оздоровчий     –   –  гуртки –   –    вихованців,
  • патріотичний –    1    гурток –    12   вихованців,
  • інформаційно – технічний   –   1   гурток –   12    вихованців,
  • гуманітарний   –    43   гуртків –   707  вихованців.

 

Відвідували гуртки діти та учні різних навчальних закладів, а саме:

  • дошкільнята –        370  вихованців,
  • учні шкіл –        1637  вихованців,
  • студенти – 16     вихованців.

 

Вікові категорії школярів:

  • молодші 1 – 4 кл.      –    797    вихованці,
  • середні 5 – 8 кл.      –   617     вихованців,
  • старші 9 – 11 кл.    –    223    вихованців.

 

По представництву від кожної школи:

 

№ 1         –   206    вихованців

№ 2         –    103   вихованців

№ 3         –     154  вихованців

№ 5         –     221  вихованців

№ 6         –   130    вихованців

№ 7         –    172   вихованців

№ 9         –    145   вихованців

№ 10       –   51    вихованців

№ 12       –   86    вихованців

№ 13       –    104   вихованців

№ 14       –    253   вихованці

Районні заклади освіти –   12   вихованців

 

У 2020-2021 н.р. основними напрямками роботи Центру творчості дітей та юнацтва були:

  • навчальна робота;
  • виховна робота;
  • методична робота;
  • інноваційна діяльність;
  • робота з обдарованими вихованцями;
  • співпраця з фаховими виданнями та ЗМІ;
  • психологічна робота;
  • співпраця з громадськими організаціями.

Згідно Закону України «Про позашкільну освіту», «Положення про позашкільний навчальний заклад» гуртки Центру творчості дітей та юнацтва працювали за навчальними програмами. У  2020 – 2021 н.р.  у закладі використовувалося 25 типових програм МОН України з позашкільної освіти та 23 робочих програми, що підготовані педагогами ЦТДЮ та затверджені наказами Управління освіти Чернігівської ОДА та управління освіти Прилуцької міської ради.

Навчальні програми у 2020-2021 н. р. реалізовані змістовно у повному обсязі у всіх гуртках ЦТДЮ. Вивчення навчального матеріалу під час призупинення навчального процесу у зв’язку епідеміологічною ситуацією було організовано дистанційно.

На період призупинення навчального процесу робота в ЦТДЮ організовувалася у дистанційній формі (синхронно, асинхронно). 

Для організації дистанційного навчання переважна більшість керівників гуртків закладу використовувала соціальні мережі Viber, Facebook, Instagram та Telegram, Zoom. Відповідно до розкладу кожен педагог подавав до групи повідомлення з темою заняття, рекомендаціями щодо вивчення матеріалу, завданнями для його закріплення, дидактичним матеріалом та додатковими джерелами для вивчення теми (презентації, відеоматеріали, посилання на навчальні відео в YouTube). Вивчення нової теми супроводжувалося аудіопоясненням чи відеомайстер-класом від самого педагога, авторськими відеозаняттями, створеними керівниками гуртків за допомогою  відеоредактору «InShot». Велика частка роботи проводилася під час спілкування через соціальні мережі в режимі онлайн – відеоконференції в прямому ефірі та онлайн-консультації щодо підготовки до участі у конкурсах та фестивалях. В таких групах відбувався і зворотній зв’язок: вихованці демонстрували виконання завдань через фото- та відеозвіти (фотоколажі готових робіт, презентації розучуваних танцювальних рухів, спортивних елементів, театральних етюдів чи вокальних номерів, відео-челенджі змагання з в’язання туристичних вузлів). Соціальні мережі мали велике значення і у налагодженні співпраці закладу з батьками вихованців через включення їх у сам процес навчання чи оцінювання результатів роботи гуртка,  проводилися й індивідуальні бесіди та консультації.

Популярним сервісом для організації навчання під час карантину у відділі раннього розвитку дитини та відділі іноземних мов став  Skype (скайп). Онлайн-заняття, які проводилися педагогами в цій програмі, мали велику перевагу з-поміж інших сервісів для дистанційного навчання, адже давали змогу організувати співпрацю вихованців під час «живого» спілкування чи в  чаті. Ця форма навчання нічим не відрізнялася від заняття, що проводилося в кабінетах закладу до введення карантину, бо забезпечувала безпосередню присутність дитини під час викладення теоретичного матеріалу педагогом, її участь в обговоренні та виконанні завдань в режимі онлайн. Частими учасниками таких освітніх онлайн-зустрічей були і самі батьки вихованців.

Не втратив свою популярність під час дистанційного навчання і сайт ЦТДЮ, де педагоги розміщували свої рекомендації щодо вивчення навчального матеріалу для вихованців, які не мали змоги підключитися до онлайн-конференції в Skype чи Viber. Тут містилися авторські матеріали керівників гуртків (майстер-класи, інструкції до виконання робіт, тренувальні відеоролики) чи посилання на джерела інформації в мережі Інтернет. Вдало функціонувала на сайті і справжня дистанційна «Галерея творчості», де вихованці залюбки виконували творчі завдання та ділилися своїми поробками.

Робота з вихованцями. які не мали доступу до Інтернету, проводилася через  консультації в телефонному режимі.

Навчально-виховний процес закладу підпорядкований моделі тематичних місячників та декадників:

  • 10-10.10 – декадник безпеки «Мій друг – дорожній рух» (Ребенок А.А.)
  • 10 – 27.10 – тиждень прав «Конвенція ООН для дітей» (Борсяк Л.О.)
  • 10-15.11 – місячник відділу іноземних мов «British Days» (Циганко О.О.);
  • 11 – 15.12 – місячник відділу художньо – творчої діяльності «У вирі творчості і таланту» (Гордієнко М.Г.);
  • 12 – 20.12 – декадник гендерного та превентивного виховання «Розумний захист» (Борсяк Л.О., Супруненко О.О.);
  • 01 – 31.01 – декадник національно – патріотичного виховання «Так повелось на Україні» (Борсяк Л.О., Тарасюк А.Е.);
  • 02 – 29.02 – місячник відділу раннього розвитку дитини «Крок за кроком» (П’ятигорець Н.М.);
  • 03 – 31.03 – місячник відділу художньо – естетичного виховання «На хвилях творчості» (Линник С.С.);
  • 04 – 10.04 – декадник здоров’я та довкілля «Здоровим будь» (Ребенок А.А., Борсяк Л.О., Супруненко О.О.)
  • 04 – 18.04 – правової просвіти «Про право цікаво» (Борсяк Л.О., Ребенок А.А.);
  • 05-15.06 – місячник оздоровлення та відпочинку «Літо на ура!» (Борсяк Л.Л., Циганко О.О., Гордієнко М.Г., Линник С.С.).

 

У 2020-2021 навчальному році у закладі працювали такі відділи: відділ раннього розвитку дитини, відділ художньо-творчої діяльності, відділ художньо-естетичного виховання, відділ іноземних мов та спортивно-туристичний напрям. Активною, творчою та результативною була робота в усіх відділах закладу.

 

Станом на 01 вересня 2020 року до навчання приступили  270 вихованців у 22 групах АДН.

В порівнянні з минулим роком змін в кількості груп не відбувалося, але відбулася зміна в кількості дітей в групах, в зв’язку з карантинними обмеженнями. Максимальна кількість дітей в групах- 12.

Навчальні    роки

2018-2019

2019-2020

2020-2021

Кількість груп, вихованців

23гр.-370 діт.

22гр.-340 діт.

22гр.-270 діт.

 

Контингент вихованців відділу  налічує:

  • Дошкільнят – 390 осіб.

По представництву від навчальних закладів:

  • Не відвідують ДНЗ 50 дітей

Враховуючи потреби вихованців, бажання батьків та можливості   навчального закладу на базі АДН діяли гуртки:

«Творці веселого настрою» (кер. Авдєйчік О.І.)  – 12 діт.

«Вітамінка» (кер. Вовк С.І.) – 12 діт.

«Веселі нотки» (кер. Спиця Н.Г.) – 15 діт.

«Кольорові долоньки» (кер. Кишиневська І.О.) – 12 діт.

«Весела майстерня» (кер. Кишиневська І.О.) – 12 діт.

«Чарівні рученята» (кер. Москаленко В.Г.) – 12 діт.

«Дзвіночок» (кер. Павлова Л.І.) – 12 діт.

«Книжковий дивосвіт» (кер. Мельниченко Н.М.) – 12 діт.

«Психологічні ігри» (кер. Борсяк Л.О.) – 12 діт.

 

  • Гурток вокального співу «Веселі нотки» (керівник гуртка Спиця Н.Г.): вихованці ансамблю брали активну участь у проведенні різних виховних заходів та концертів, зокрема: «На гостини до святого Миколая», «Урочисте відкриття хокейного турніру в місті», «Весняні забави», «Посміхнись мені». А також стали дипломантами та призерами Міжнародного молодіжного телевізійного фестивалю-конкурсу «Мистецькі барви» (2021), де отримали дипломи лауреатів, а соло у виконанні Петрової Ганни було відзначено дипломом третього ступеня.
  • Театральний гурток «Творці веселого настрою» кер. Адвєйчик О.І. приготували відео-привітання для батьків на різдвяні свята та свято 8 березня;
  • Студія дитячої пісні «Вітамінка» (керівник гуртка Вовк С.І.) постійні учасники свят та розважальних програм в АДН.
  • Театральний гурток «Дзвіночок» (керівник гуртка Павлова Л.І.) підготували виступи «Допоможемо осені», «Пишемо листа до Святого Миколая», «Як Колобок Новий рік зустрічав», «Дзвоник дзвони»
  • Гурток образотворчого мистецтва «Кольорові долоньки» та ліплення «Весела майстерня» (керівник гуртка Кишиневська І.О.): брали участь у Міжнародному молодіжному телевізійному фестивалю-конкурсі «Мистецькі барви» (2021) Єременко Софія (5 р.) – ІІ місце; Всеукраїнському багатожанровому фестивалю-конкурсі GrandFestART  «Симфонія» І місце – Єременко Софія  (5 р.)

Навчально-виховний процес відділу здійснюється в 3 основних навчальних кабінетах (№ 16, 17, 18)  та додаткових (актова зала, каб. №13 для занять з музики).

Традиційно в лютому місяці відбувся місячник АДН. В 2021 році він проходив під назвою «Крок за кроком».

В рамках місячника пройшло засідання педагогічної майстерні «Талановита дитина-творчий педагог», яке включило в себе такі форми роботи з педагогами, як:

  • педагогічні читання: виступ на тему «Сучасний педагог: який він?» підготувала П’ятигорець Н.М.;
  • «5 супервмінь сучасного педагога» виступ підготувала Павлова Л.І.;

– тренінг для керівників гуртків «Життєві цінності педагога» провела психолог Супруненко О.О.

Також в рамках місячника пройшло друге засідання методичного об’єднання керівників гуртків АДН під назвою «Розвиток професійної компетентності сучасного педагога», де були розглянуті питання:

– сучасний педагог як провідник змін в контексті Концепції Нової української школи (Тищенко Н.В. керівник гуртка – методист);

– педагогічна скарбниця: творчі пошуки та знахідки (керівники гуртків);

– справжній педагог повинен працювати на майбутнє (Москаленко В.Г. керівник гуртка);

– складання портрета сучасного педагога (керівники гуртків).

Родзинкою місячника став «Тиждень доброти та толерантності» , на якому кураторами груп були проведені цікаві виховні заходи, акції, психологічні ігри та виставка робіт вихованців АДН. Бойко Ю.Ю. провела в групі 5-річок виховний захід «Посміхнись мені», де в веселій, невимушеній атмосфері діти мали змогу пограти в ігри, поспівати, потанцювати, весело провести час. Також в рамках місячника АДН була проведена акція «Допоможи пташці – зроби годівничку», яка проходила з 15.02.2021-21.02.2021. У цій акції брали участь діти 4-5 років. За період проходження акції куратори АДН разом з дітьми збирали всю необхідну інформацію про зимуючих птахів, ознайомлювалися з каталогом зимуючих птахів (під час занять), закріпили знання про корм для птахів (діти приносили з дому корм, розповідали, що туди поклали). Було доведено до відома батьків про дану акцію і всі, хто мав бажання, можливість, мали змогу долучитися до акції. А саме: зробити вдома разом з дитиною годівничку. Взяти участь в акції виявили бажання більшість дітей та батьків АДН. Так було виготовлено 37 годівничок. Всі годівнички були розвішені у парковій зоні ЦТДЮ (під час занять діти виходили у паркову зону, проводили бесіду про зимуючих птахів та розвішували годівнички). Діти разом зі своїми батьками спостерігали за птахами протягом всієї зими. В кінці акції проведено підсумки та нагороджені всі батьки та діти подяками за виготовлення годівничок та за активну участь в даній акції .

Під час місячника АДН діти разом з батьками брали активну участь у конкурсі побажань «Від щирого серця», організовано виставку дитячих робіт (листівки побажань, об҆ ємні роботи та відео-звернення дітей з побажанням, привітанням.)

Також в рамках місячника пройшов з великим захватом серед дітей спортивно-розважальний захід «Пригоди мешканців містечка дитячих мрій», який організував та провів Ребенок А.А. Діти змогли проявити всі свої спортивні навики в бігу, іграх з м’ячем, вправах на швидкість, уважність, витримку. Під час спортивної програми діти продемонстрували інтерес до фізичної культури, почуття колективізму, прагнення до взаємодопомоги та взаємовиручки засобами фізичної культури, показали свій розвиток спритності, сміливості, рішучості, відважності. Також діти взяли участь у квесті «Квіткові символи України», проведений Поддубною Т.О., де проявили кмітливість та організованість, дізналися багато цікавого про символи України. В рамках місячника АДН відбувалися цікаві  флешмоби, де діти мали змогу весело провести перерву. Психологи Супруненко О.О. та Борсяк Л.О. в рамках «Тижня доброти та толерантності» провели заняття-психологічні ігри: «Стежками доброти» для дітей 4-річного віку та «Розмалюй своє дитинство» для дітей 5-річного віку.

Також керівниками гуртків Кишиневська І.О., Овод В.С. та Москаленко В.Г. в рамках місячника були проведені майстер-класи «Валентинки-веселинки» по виготовленню аплікації «Бджілка» На цих МК гуртківці отримали уявлення про День Святого Валентина, атрибут свята; вчилися виготовляти аплікацію «Бджілка» із паперових сердечок; розвивали дрібну моторику рук; мали радісний настрій та дружню атмосферу; у дітей виховувався інтерес до занять аплікації, естетичний смак. До дня Святого Валентина в групах АДН Дробот А.С. провела веселий танцювальний флешмоб «Валентинки-веселинки»

Хочеться відмітити виховні заходи, що відбулися в АДН і ввійшли в найкращі заходи місячника, а це: квест «Квіткові символи України» та «Весняні забави», які приготувала та провела Поддубна Т.О. Діти та керівники гуртків залишилися задоволені організацією цих свят.

Також в рамках місячника пройшов «Предметний фестиваль майстерності» (відкриті інтегровані заняття з онлайн включеннями), де керівники гуртків ділилися власним досвідом та майстерністю в проведенні нестандартних занять. Керівниками гуртків П’ятигорець Н.М. та Філіпова Д.Д. було проведено відкрите інтегроване бінарне заняття-подорож логіко-математичного та англомовного спрямування з дітьми 5-річного віку на тему «Сюрприз від Смішариків». Заняття було спрямоване на розвиток логіко-математичних здібностей дітей, їхньої творчої уяви, пізнавальної мотивації, пам’яті. На занятті діти закріпили знання англійської мови з теми «Транспорт» та «Тварини», повторили кольори та цифри. Крім того, діти дізналися про деякі визначні місця Лондона, чим підвищили свою інтеркультурну компетенцію. Припутненко С.С. та Горбань О.В. показали інтегроване бінарне заняття з математики та етики на тему: «Мандруємо у магазин». На занятті  діти ознайомилися з одиницею вимірювання – кілограм, та мали можливість віртуально помандрувати магазином та зробити онлайн-замовлення. Також виконували цікаві вправи такі, як: «Зваж товар», «Знайди правильний відділ», «Зроби замовлення», відбулося збагачення словникового запасу дітей. Керівниками гуртків Бойко Ю.Ю. та Спиця Н.Г. було проведене інтегроване бінарне заняття з етики та музичного виховання на тему: «Країна мистецтв», де були вправи на удосконалення мовного апарату, діти змогли віртуально опанувати грою на музичних інструментах, співати пісні, рухатися під музику та дізналися, як музика впливає на настрій людини, музичного слуху, формування музичної пам’яті, співочого дихання, співацької постави. Також активно були розвинені творчі здібності вихованців та був забезпечений індивідуальний підхід для розвитку вокальних здібностей кожного учня. Значна увага приділялася розспівкам та вправам. Керівником гуртка Тищенко Н.В. було проведено інтегроване заняття з розвитку мови, математики та ознайомлення з навколишнім «Казкове містечко» для дітей 5-річного віку першого року навчання. Головні завдання мети були досягнуто завдяки раціональності структури заняття. Для закріплення вивченого матеріалу були використані методи наступності, послідовності. На занятті одразу був встановлений доброзичливий контакт як з усією групою, так і з окремими вихованцями. Діти активно приймали участь у виконанні запропонованих завдань. Під час заняття було використано індивідуальний і груповий підхід до навчання. Щоб запобігти розумовому перевантаженню дітей, були використані рухливі вправи, ігри, цікавий сюжет заняття, чергувалися види робіт. Для кращого засвоєння матеріалу, у дітей був викликаний інтерес через проблемно-пошукову ситуацію для емоційного настрою. Діти на занятті показали високий рівень знань з розвитку мовлення, математики та  навколишнього світу.  Дане заняття пройшло успішно, педагоги побачили багато видів роботи. Всі поставлені завдання були виконані. Кишиневська І.О. провела  показове  заняття на тему: “Кактус”, де діти ознайомилися з нетрадиційною технікою образотворчого мистецтва – торцювання. Керівник гуртка Павлова Л.І. показала заняття з театрального мистецтва «Можливості руки», де діти мали можливість закріпити комунікативні навички: уміння висловлювати свою думку, намір, емоції, здатність розуміти поставлену ним мету.

Місячник пройшов на високому рівні, заслуговують на увагу заняття таких керівників: Філіпова Д.Д., Бойко Ю.Ю., Припутненко С.С., Тищенко Н.В., П’ятигорець Н.М., Кишиневська І.О., Спиця Н.Г., Москаленко В.Г., Горбань О.В. Проведена велика робота психологами: Супруненко О.О. та Борсяк Л.Г., заслуговують на увагу заходи Поддубної Т.О. та Ребенка А.А.

В 2020-2021 н.р. в групах АДН в рамках осінніх,  зимових та весняних  свят в усіх групах 4 річок були проведені майстер-класи «Осінній листочок”,  “Ялинка”, “Подарунок для матусі”- керівником гуртка Кишиневська І.О.

До Дня Святого Валентина майстер-клас «Бджілка» (виготовлення аплікації) провели керівники гуртків Овод В.С. та Москаленко В.Г. , де діти отримали уявлення про День Святого Валентина, атрибут свята; вчилися виготовляти аплікацію «Бджілка» із паперових сердечок; розвивали дрібну моторику рук; мали радісний настрій та дружню атмосферу; у дітей виховувався інтерес до занять аплікації, естетичний смак.

На особливу увагу заслуговує дистанційна робота педагогів на карантині.

З  14.11.2020  по 29.11.2020 р. в Україні був введений карантин вихідного дня. З метою виконання навчальних програм, було змінено графік роботи педагогів. Всі заняття проведені, навчальна програма виконана в повному обсязі. 

         За  період локдауну з 08.02.2021р. по 24.02.2021р. проведено: 85 дистанційних занять синхронно та 31 заняття асинхронно. Слід відмітити, що такі керівники гуртків: Кишиневська І.О., Бабак В.В., Корячко Л.В., Москаленко В.Г., Павлова Л.І., Кононенко А.В., Спиця Н.Г., Овод В.С., Горбань О.В., Тищенко Н.В., Припутненко С.С., Бойко Ю.Ю., П’ятигорець Н.М. відповідально віднеслися до проведення дистанційних занять та показали високий рівень оволодіння інноваційними технологіями. В відділі проводилися комплексні заняття, де діти мали змогу повторити вивчені букви, потренуватися в навичках читання, поспівати пісні, закріпити знання з англійської мови, і, навіть, виготовити виріб власними руками. Ті діти, що не мали змоги вийти на онлайн заняття з педагогами, переглядали  матеріали занять в Viber завдяки відео заняттям в inShot.

Куратор груп П’ятигорець Н.М. провела 4 онлайн заняття в Skype з розвитку мовлення для дітей 5-річного віку на теми: «Вивчаємо звуки та букви», «Країна Букляндія»  та підготувала такі 3 відео заняття для дітей 4-річного віку в програмі inShot: «Абетка», «Цифри та числа», «Тренажер з читання».

Куратор груп Бойко Ю.Ю. провела 8 онлайн занять в Zoom з розвитку мовлення для дітей 5-річного віку на теми: «Мовні ігри», «В країні звуків»      та підготувала такі 3 відео заняття для дітей 4-річного віку в програмі inShot на тему: «Весела абетка», «Математична подорож», «Гра в сніжки».

Куратор груп Припутненко С.С. провела 6 онлайн занять в Zoom з розвитку мовлення для дітей 5-річного віку на теми: «Поділ слів на склади», « У світі букв та звуків» та підготувала такі 2 відео заняття для дітей 4-річного віку в програмі inShot: «Подорож у країну букв» , «У світі геометричних фігур»

Куратор груп Тищенко Н.В. провела 10 онлайн занять в Skype з розвитку мовлення для дітей 5-річного віку на теми: «Повторення вивчених букв. Дидактичні ігри», «Веселе місто Алфавіт»  та підготувала такі 2 відео заняття для дітей 4-річного віку в програмі inShot: «Геометричні фігури», «Ознайомлення з буквою Йй».

Керівник гуртка Кишиневська І.О. провела 2 онлайн заняття в Skype для дітей 5-річного віку в гуртках «Кольорові долоньки» та «Весела майстерня» на теми: «Сніговик», «Екзотична ваза» та підготувала такі 4 відео заняття для дітей 4-річного віку в програмі inShot: «Об’ємна ялинка», «Веселий сніговик», «Ескімос та тюлень», «Котик-космонавт».

Керівник гуртка Супруненко О.О. підготувала 1 відео заняття для дітей 4-річного віку в програмі inShot: «Країна емоцій»

Керівник гуртка Корячко Л.В. записала 2 відео заняття вViber для дітей 4-річного віку на тему: «Розвиток діапазону. Чистота інтонування поспівок», «Розучування пісні «Зимонька лютує»

Керівник гуртка Павлова Л.І. провела 1 онлайн в  заняття в Viber для дітей  гуртка «Дзвіночок» на тему: « Артистична майстерність» та записала  3 відео заняття: «Уява», «Вправи на увагу, спостережливість», «Розвиток фантазії»

Керівник гуртка Вовк С.І. поділилася з дітками в Viber посиланнями на відео заняття на каналі Youtube.

Керівник гуртка Москаленко В.Г. провела 1 онлайн заняття в Viber для дітей  гуртка «Чарівні рученята» на тему « Нетрадиційні техніки малювання. Снігопад» та записала на відео 3 заняття: «Кактусова сімейка», «Веселі та кумедні сніговики», «У лісі сніг, у лісі звірі».

Керівник гуртка Бабак В.В. провела 1  онлайн заняття в Skype для дітей 5-річного віку на тему «Іграшки» та підготувала такі 2 відео заняття для дітей 4-річного віку в програмі inShot: «Вчимось гратися», «Ігри та іграшки»

Керівник гуртка Спиця Н.Г. провела 2 онлайн заняття в Viber для дітей гуртка «Веселі нотки» на теми: «Три кити в музиці. Марш», «Три кити в музиці. Танець». Також провела 8 онлайн занять в Skype та 6 онлайн занять в Zoom для дітей 5-річного віку на теми: « Подорож у країну музичних інструментів» та «Музично-ритмічна творчість» і підготувала такі 2 відео заняття для дітей 5-річного віку в програмі inShot: «Подорож у країну музики», «Фея пісні».

Керівник гуртка Овод В.С. провела 8 онлайн занять в Skype та 6 онлайн занять в Zoom для дітей 5-річного віку на теми: «Північне сяйво», « Ліплення посуду» та підготувала 1 відео заняття для дітей 5-річного віку в програмі inShot: «Пухнасте яблучко»

Керівник гуртка Тарасюк А.Е. провела 5 онлайн занять в Skype та 4 онлайн занять в Zoom для дітей 5-річного віку на теми: «Кольори», «Звуки та букви англійського алфавіту» та поділилася з дітками в Viber посиланнями на відео заняття на каналі Youtube.

Керівник гуртка Кононенко А.В. провела 2 онлайн заняття в Skype та 2 онлайн заняття в Zoom для дітей 5-річного віку на теми: «Дикі та свійські тварини», «Цифри. Ознайомлення з буквою Mm»

Керівник гуртка Горбань О.В. провела 5 онлайн занять в Skype та 4 онлайн занять в Zoom для дітей 5-річного віку на теми: «На вулицях рідного міста», «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати».

За період карантину з 22.03.2021 р. по 06.05.2021 р. в відділі раннього розвитку дитини працювало 16 педагогів. Згідно графіку проведення дистанційних занять за період карантину проведено: 192 дистанційних занять синхронно та 132 занять асинхронно. Слід відмітити, що такі керівники гуртків: Філіпова Д.Д., Спиця Н.Г., Овод В.С., Горбань О.В., Тищенко Н.В., Припутненко С.С., Бойко Ю.Ю., П’ятигорець Н.М. відповідально віднеслися до проведення дистанційних занять та показали високий рівень оволодіння інноваційними технологіями. В відділі проводилися комплексні заняття, де діти мали змогу повторити вивчені букви, потренуватися в навичках читання, поспівати пісні, закріпити знання з англійської мови, і, навіть, виготовити виріб власними руками. Ті діти, що не мали змоги вийти на онлайн заняття з педагогами, переглядали  матеріали занять в Viber, завдяки відео заняттям в inShot.

Куратор груп П’ятигорець Н.М. провела 14 онлайн занять в Skype з розвитку мовлення та математики для дітей 5-річного віку на теми: «Вивчаємо букву Шш», «Вивчаємо букву Жж», «Математичні знаки: дорівнює, плюс», «Математичний знак мінус», «Буква Цц», «Буква Чч», «Вимірювання маси»  та підготувала такі 15 відео занять для дітей 4-річного та 5-річного віку в програмі inShot: «Абетка 1», «Абетка 2», «Буква Хх», «Число 8, цифра 8», «Число 9, цифра 9», «Буква Фф», «Буква Цц», «Великодня гра», «Порівняння предметів», «Знаки більше, менше».

Куратор груп Бойко Ю.Ю. провела 21 онлайн заняття в Zoom з розвитку мовлення, математики та етики для дітей 5-річного віку на теми: «Буква Йй», «Буква Жж», «Математичні знаки: більше, менше, дорівнює», «Вимірювання об’єму рідких речовин», «В країні мистецтв», «Вимірювання маси», «Буква ь», «Буква Цц», та підготувала 17 відео занять для дітей 4-річного та 5-річного віку в програмі inShot на тему: «Абетка. Повторюємо букви 1, 2 част.», «Цифра 9, число 9», «Цифра 0», «Знаки: плюс, мінус, дорівнює», «Знаки: більше, менше», «Буква Фф», «Буква Хх», «Весна», «Професії», «Буква Цц», «Буква Чч», «Буква Її», «Геометричні фігури», «Цифра 10»

Куратор груп Припутненко С.С. провела 21 онлайн заняття в Zoom з розвитку мовлення та математики для дітей 5-річного віку на теми: «Вивчаємо букву Шш», «Вивчаємо букву Жж»,  «Математичні знаки: більше, менше, дорівнює», «Вимірювання об’єму рідких речовин», «Вимірювання маси», «Буква ь», «Буква Цц»,  та підготувала такі 16 відео занять для дітей 4-річного та 5-річного віку в програмі inShot: «Буква Її», «Буква Фф», «Буква Хх», «Буква Цц», «Буква Шш», «Буква Щщ», Цифра 0», «Цифра 9», «Цифра 10», «Склад числа 10», «Цифра 10».

Куратор груп Тищенко Н.В. провела 23 онлайн занять в Skype з розвитку мовлення та математики для дітей 5-річного віку на теми: «Вивчаємо букву Жж»,  «Математичні знаки: дорівнює, плюс», «Математичний знак мінус», «Буква Цц», «Буква Чч», «Вимірювання маси», «Буква ь», та підготувала такі 4 відео заняття для дітей 4-річного та 5-річного віку в програмі inShot: «Буква Хх», «Буква Фф», «Цифра 10», «Порахуй»

Керівник гуртка Кишиневська І.О. провела 5 онлайн заняття в Skype для дітей 5-річного віку в гуртках «Кольорові долоньки» та «Весела майстерня» на теми: «Сніговик», «Екзотична ваза» та підготувала такі 6 відео занять для дітей 4-річного віку в програмі inShot: «Картина пластиліном», «Аплікація: рибка», «Жучок сонечко», «Картина пластиліном», «Чудо-дерево», «Баранчик Шон», «Великоднє яйце»

Керівник гуртка Супруненко О.О. підготувала 2 відео заняття для дітей 4-річного віку в програмі inShot: «Доброта», «Вчинки»

Керівник гуртка Корячко Л.В. записала 9 відео занять в Viber для дітей 4-річного віку на тему: «Розучування пісні «Вийди сонечко»1, 2, 3 част.», «Розучування пісні «Зайченя» 1, 2 част.» та «Розвиток діапазону», «Розучування  пісні про зеленого крокодила»

Керівник гуртка Павлова Л.І. записала  5 відео занять в програмі inShot на тему: «Розвиваючі ігри», «Розвиваємо пам’ять», «Розвиваємо фантазію», «Етюди», «Творчі здібності», «Артикуляційні вправи» та 3 аудіо заняття.

Керівник гуртка Вовк С.І. поділилася з дітками в Viber посиланнями на відео заняття на каналі Youtube та записала 2 відео заняття в  Viber для дітей 4-річного віку.

Керівник гуртка Бабак В.В.  підготувала 2 відео заняття для дітей 4-річного віку в програмі inShot на тему «Людина. Частини тіла» 1, 2 частини.

Керівник гуртка Спиця Н.Г. провела 4 онлайн заняття в Viber для дітей гуртка «Веселі нотки» на теми: «Календарна обрядовість», «Подорож в країну музичних інструментів», «Музично-дидактичні ігри», «Жанри музики». Також провела 20 онлайн занять в Skype та 20 онлайн занять в Zoom для дітей 5-річного віку на теми: « Подорож у країну музичних інструментів», «Музично-ритмічна творчість», «»Прийди весно, прийди красна», «Подорож з Лясолькою до музичної країни»  і підготувала такі 4 відео заняття для дітей 5-річного віку в програмі inShot: «Про що розповідає музика», «Шумові звуки», «Веселкові кольори», «Лади музики».

Керівник гуртка Овод В.С. провела 4 онлайн заняття в Skype та 10 онлайн занять в Zoom для дітей 5-річного віку на теми: «Виготовлення закладинки», «Вербові котики»  та підготувала 4 відео заняття для дітей 5-річного віку в програмі inShot: «Закладинка в книжку», «Лелеченя», «Аплікація слон», «Великоднє курча».

Керівник гуртка Філіпова Д.Д. провела 14 онлайн занять в Skype та 14 онлайн занять в Zoom для дітей 5-річного віку та виготовила презентаційні ігри до занять на теми: « Транспорт», Частини тіла», «Їжа», «Овочі та фрукти», «Пори року» та підготувала 21 відео заняття для дітей 5-річного віку в програмі inShot: «Їжа.1, 2 част.», «Моє тіло. 1, 2 част.», «Транспорт.1, 2, 3 част.», «Фрукти.1, 2, 3 част.», «Частини тіла 1, 2, 3, 4 част.»

Керівник гуртка Кононенко А.В. провела 6 онлайн занять в Skype та 6 онлайн занять в Zoom для дітей 5-річного віку на теми: «Транспорт», Частини тіла», «Їжа», «Овочі та фрукти», «Пори року».

Керівник гуртка Горбань О.В. провела 4 онлайн заняття в Skype та 10 онлайн занять в Zoom для дітей 5-річного віку на теми: «Книга – твій друг», «У магазині. Правила поведінки», «Країна мистецтв», «У світі музики», «Україна –твоя Батьківщина».

Згідно складеного графіку проведення дистанційних занять на період карантину всі заняття були проведені в встановлені строки. Вийняток становлять ті заняття, керівники гуртків яких були на лікарняному. Завдяки тісній співпраці керівників гуртків з батьками, дистанційні заняття характеризуються високим відвідуванням занять, зацікавленням та задоволенням від занять дітками та батьками.

 

Станом на 1 вересня 2020 року 455 вихованців  зорієнтували своє навчання в гуртках, творчих майстернях декоративно – ужиткового мистецтва та студіях образотворчого мистецтва. Це 32 групи гуртків декоративно-прикладного та образотворчого напрямів. 

У відділі художньо – творчої діяльності діють гуртки та студії:

  • «Зразковий художній колектив» студія образотворчого мистецтва «Палітра», гуртки «Юний художник» (керівник гуртка – методист Шигань Н.Д.) та гурток «Веселка» (керівник гуртка – методист Сидоренко Л.Л.);
  • Арт – студія «Колаж» (керівник гуртка Волик А. О.)
  • Гурток образотворчого мистецтва «Чарівні пензлики» (керівник гуртка Пасічник О. А.)
  • Творча майстерня декоративно-прикладного мистецтва «Креативне рукоділля» (керівник гуртка – методист Гордієнко М.Г.);
  • Творча майстерня декоративно-прикладного мистецтва «Чарівниця» (керівник гуртка – методист Тимченко І.В.);
  • Гурток декоративно – прикладного мистецтва «Сувенірна майстерня» (керівник гуртка Подолей Н. В.);
  • Дівоча школа «Ассоль» (керівник гуртка Яременко І.В.);
  • Гурток декоративно-прикладного мистецтва «Чарівна намистинка» (керівник гуртка Колеснікова О.В.);
  • Гурток декоративно – прикладного мистецтва «Бісерне сяйво» (керівник гуртка Дорошенко С. М.)
  • Гурток декоративно – прикладного мистецтва «Фітоживопис» (керівник гуртка Копасова В. Г.)
  • Гурток декоративно – прикладного мистецтва «Натхнення» (керівник гуртка Кожукало І. С.)
  • Творча майстерня декоративно – прикладного мистецтва «Crazj Jeans» (керівник гуртка Штанько Н. М.)

Аналіз роботи відділу за 2020 – 2021 н. р. показує, що педагоги протягом даного періоду проводили роботу по покращенню навчально-виховного процесу, підвищенню рівня навчальних досягнень вихованців.

Вихованці Зразкової студії образотворчого мистецтва «Палітра» гуртка «Юний художник» (керівник гуртка – методист Шигань Н. Д.) протягом навчального року подовжували вивчати правила зображення форми і об’єму об’єктів, роль світла, напівтонів, рефлексів у передачі об’єму і положення в просторі, а також основні положення кольорознавства. Були виконані  композиції  та натюрморти: «Про що шепоче падаючий лист»,  «Краю мій»,  «Вечірній зимовий пейзаж», «Античність»,  «Морські мешканці», «Танок квітів»,  складний натюрморт з драпіровкою, натюрморт з відбитком, натюрморт з контрастними кольорами,  виконалися композиції на теми комп’ютерних ігор, Зимового архітектурного пейзажу, «Ритми рідного краю».  Виготовлялись вітальні листівки до Нового року, до Дня святого Валентина. Вивчалася  фігура людини. На відміну з минулим роком   вихованці досконаліше вивчили  людину, значно зросла майстерність в техніці графіки, оволоділи пастельною технікою. Значно зросла майстерність в акварельній  техніці та вміння творчо та композиційно вірно створювати композиції  на задану тему.

В гуртку образотворчого мистецтва «Веселка» (керівник гуртка – методист  Сидоренко Л.Л.) діти вчилися використовувати образотворчі та виразні засоби малюнку та живопису, вірно передавати пропорції та форму предметів за допомогою світлотіні, кольору. Збагачувався духовний світ дитини, вчилися бачити красу навколо себе, цінувати її та створювати красу своїми руками. У дітей молодшого шкільного віку (1 р .н.) добре засвоєні теми: «Основні та похідні кольори», «Теплі та холодні кольори», «Хроматичні та ахроматичні кольори», діти розрізняють тон та відтінок, вміють композиційно заповнювати аркуш паперу, їм дуже подобається малювати листівки до свят. Складніше далися теми: «Види та жанри образотворчого мистецтва», «Малювання людини, пропорції», але ці теми більш детально вони опрацюють в наступних роках навчання. Діти середнього та старшого шкільного віку залюбки малюють пейзажі, натюрморти, різної складності, їм подобається приймати участь у виставках та конкурсах. 

Вихованці  творчої майстерні декоративно-прикладного мистецтва «Креативне рукоділля» (керівник Гордієнко М.Г.) протягом навчального року удосконалювали техніки квілінг, витинання, бісероплетіння, фом – арт, фетропластика, м’яка іграшка, текстиль, мозаїка з паперу. Ускладнилася техніка «витинання» такими видами: складні одноколірні витинанки, кольорові поліхромні витинанки, витинанки – мініатюри, витинанка – гігант, витинанки до літературних творів, складна поліхромна витинанка, виготовлення одноосьових та двохосьових витинанок, рапортних витинанок.

На індивідуальних заняттях під час засвоєння  техніки «квіллінг» вихованці навчилися:

  • читати схеми та працювати з ними, самостійно складати схеми виготовлення власних виробів;
  • виготовляти вироби в техніці фом – арт, фетропластика за схемами та зразками;

Творча майстерня декоративно – прикладного мистецтва «Чарівниця» (керівник гуртка  – методист Тимченко І.В.). Навчальна програма гуртка «В’язання спицями» затверджена Управлінням освіти і науки Чернігівської обласної держадміністрації за якою займаються діти забезпечує навчання дітей різноманітним сучасним,  нетрадиційним технікам в’язання. Під час навчання діти показали гарні знання та відмінні результати. Найбільше дівчаткам подобаються теми з вивчення нових технік в’язання узорів це: узори з лицьових та виворітних петель, ажурні узори, орнаменти, тіньове в’язання, інтарсія, адже без вміння в’язати узори, неможливо створити гарний, індивідуальний виріб. Засвоєння цих технік дає можливість створювати оригінальні неповторні речі.  Згідно програми вихованки ознайомилися з основами плетіння та обробки полотна; навчилися в’язати вироби на 5-ти спицях: рукавички, шкарпетки, серветки; опанували різні техніки в’язання: тіньове, модульне, кольорове; навчилися в’язати декоративні вироби та сувеніри; ознайомилися та опанували техніку в’язання одягу: светр, жакет, пуловер. Проводилося індивідуальне навчання за такими напрямками: ізонитка та кінусайга. Це нові, сучасні техніки, які вчать основам кольорознавства, допомагають розвивати естетичний смак, просторове уявлення, наполегливість, терпіння, акуратність, художні здібності.

Протягом року гуртківці гуртка «Сувенірна майстерня»  (керівник гуртка Подолей Н. В.) вдосконалювали свої вміння та набували нових навичок по  виготовленню робіт з різник технік, експериментували з матеріалами для отримання різних ефектів: сухе та мокре валяння, текстиль, декорування пляшок, а також виготовлення текстильної ляльки. На заняттях гуртка широко використовуються різні наочні матеріали: альбоми, зразки виробів, зразки рукоділля. В навчальному кабінеті  діє постійна виставка напрацювань гуртківців. Це показує ріст майстерності дітей. Діти мають можливість порівняти свою майстерність із майстерністю своїх товаришів. Допомагає в роботі й спільне обговорення робіт товаришів. Так вони вчаться знаходити, виправляти й уникати помилок в роботі.

Гурток декоративно – прикладного мистецтва «Бісерне сяйво» (керівник гутка Дорошенко С. М.).  Гурток займається за програмою Міністерства освіти і науки України «Бісероплетіння» (лист від 08.04.2016р №1/11-4658) та за авторською програмою «Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напрямку , затвердженою управлінням освіти ПМР, наказ №31 від 07.02.2019р» (автор Дорошенко С.М.) гурток «Перлина».

 Програмовий матеріал діти засвоїли добре, всі теми опанували. Вихованці виготовили багато різних виробів з бісеру: іграшки, квіти, дерева, прикраси, панно, браслети, картини. Порівняно з минулим роком діти удосконалили свої вміння у техніці бісероплетіння, вишивка бісером та опанували техніку макраме.

Дівоча школа «Ассоль» (керівник гуртка Яременко І.В.). Гурток займається за програмою затвердженою Управлінням освіти і науки України Чернігівської облдержадміністрації. Програма розрахована на три роки навчання та включає в себе 3 основні розділи: заняття краси та здоров’я, заняття кулінарії, заняття творчості та фантазії. Заняття першого року навчання проводяться 2 рази на тиждень по 2 години, заняття другого та третього року навчання 2 рази по 2 години. Дівчата опановують мистецтвом приготування страв від найпростіших до більш складних, вчаться прикрашати страви фігурками із овочів та фруктів. Окрема увага приділяється темі сервірування столу та правилам етикету. Заняття краси та здоров’я вчать правильно робити макіяж, зачіски, манікюр, підбирати свій стиль одягу. Велика увага приділяється практичним роботам, проводяться зустрічі з косметологами та представниками різних косметичних компаній, які надають змогу вихованкам самостійно проводити майстер-класи.

Основним напрямком роботи гуртка «Чарівна намистинка» (керівник гуртка Колеснікова О.В.) залишається в’язання бісером на дроті, оформлення декоративних дерев  та квітів з бісеру, виготовлення композицій та картин з бісеру. Протягом  року були виконані навчальні та практичні завдання, діти знають, як нанизувати бісер різними способами, виготовляти з нього іграшки, прикраси, картини, квіти тощо. За короткий час гуртківці створили велику кількість яскравих, оригінальних робіт. Діти навчаються планувати свою роботу, розподіляти час. А найголовніше – праця з різними техніками виробляє вміння бачити прекрасне, намагання самому створити щось гарне, надзвичайне. У процесі виготовлення таких виробів поступово створюється система спеціальних навичок та вмінь. Завжди виділяються діти, яким властиве нестандартне мислення. З ними дуже цікаво працювати, але ні в якому разі не можна залишати поза увагою інших учнів, оскільки творчі здібності можна розвинути в кожної дитини, хоча й до певного рівня. Проводити навчання слід відповідно до можливостей кожної дитини, стимулювати її здібності.

Під час занять у арт – студії «Колаж» (керівник гуртка Волик А. О.) вихованці продовжували працювати з папером, бісером, малювали в техніці «розпис по склу», виготовляли сувеніри з фетру, гофропаперу, капрону, скла. Велика увага приділялася індивідуальному підходу до кожного гуртківця. Найкраще вихованці засвоїли теми: робота з природними матеріалами, робота з папером та картоном, розпис по склу та розпис дерев’яних зрізів. Трішки гірше – робота з фетром (причина – слабкі навики шиття). Готові вироби: іграшки з фетру; картини в техніці «розпис по склу», листівки – до 8Березня, квіткові панно (аплікація), іграшки з тканини та інше. У порівнянні з минулим роком, вихованці більш впевнено почали виконувати поставленні завдання.

Гурток «Чарівні пензлики» (керівник гуртка Пасічник О. А.) На заняттях гуртка діти оволоділи елементарними художніми вміннями та навичками, вивчали особливості різних жанрів художнього мистецтва. Це допомогло вихованцям сформувати власний смак, зорієнтуватися в композиційних та колористичних основах з урахуванням естетичних та пропорційних  властивостей. За період навчання дітям  припали до душі та гарно були засвоєні такі теми : «Основні та похідні кольори», «Теплі та холодні кольори», «Хроматичні та ахроматичні».

Згідно планування роботи на рік у відділі листопад – грудень місяць є тематичним місячником декоративно – прикладного та образотворчого мистецтва. Протягом місяця планувалися  відкриті заняття та заходи для колег. Вперше проведено 11 відкритих онлайн занять для колег, адміністрації закладу. Цікавими і змістовними пройшли відкриті онлайн заняття керівників гуртків: Шигань Н. Д. «Зимовий ліс. Техніка розпису мотузкою», Гордієнко М.Г. «Виготовлення подарунків та сувенірів до Нового року в техніці макраме», Тимченко І. В. «Різдво крокує по планеті. В’язання різдвяних дзвоників гачком», Сидоренко Л. Л. «Морський пейзаж. Малювання на морському камінні». Під час проведення відкритих занять широко використовувалися ігрові прийоми. Це дало можливість не лише активізувати увагу дітей, зацікавити та викликати бажання працювати, а й вивчити особистість гуртківця та розкрити потенціал кожного вихованця.

Відвідані заняття підтвердили, що керівниками гуртків доцільно визначаються та належно реалізуються навчальні, розвиваючі та виховні завдання.  Аналіз відвіданих занять засвідчує, що керівники гуртків знають вимоги програм, володіють сучасними методиками викладання, забезпечують засвоєння вихованцями основних теоретичних і практичних знань, передбачених чинними програмами. На кожному занятті педагоги майстерно здійснюють мотивацію навчальної діяльності дітей, зосереджуючи їхню увагу на темі й результаті заняття. З метою кращого оволодіння вихованцями навчальним матеріалом, опанування ними різноманітних технік виконання робіт педагоги широко застосовують інтерактивний комплекс: демонструють ілюстративний матеріал і відео фрагменти з використання різноманітних технік у процесі пояснення нового матеріалу, використовують медіа презентації. У процесі пояснення нового матеріалу всі педагоги використовують конкретні приклади, аналогії, друковану й саморобну наочність, кращі учнівські роботи, завжди залучаючи дітей до співбесіди, використовують міжпредметні зв’язки. На заняттях у гуртках керівники гуртків здійснюють постійний контроль за дотриманням правил техніки безпеки при роботі з різними інструментами та матеріалами.

Дистанційне навчання для позашкілля є інновацією, адже подання інформації у форматі онлайн ускладнює проведення занять. Разом з тим, поруч з виконанням щоденних домашніх завдань за програмою основної школи, які надходять в онлайн-режимі та вимагають самостійності, відповідальності і часу, керівники гуртків мають за мету розвантажити та зацікавити дітей у новому форматі, дати можливість пофантазувати, попрацювати творчо, при цьому не виходячи за межі освітнього процесу. Саме від того як педагог вибудує взаємодію з вихованцями залежить продуктивна робота колективу гуртка.

В межах організації дистанційного навчання керівники гуртків відділу художньо – творчої діяльності провели пробні онлайн заняття в рамках тематичного місячника «Щасливі у творчості» на електронних освітніх платформах Zoom, Skype, Google Meet та Viber; опанували фото та відео редактор InShot; визначили форми організації освітнього процесу під час дистанційного навчання; обрали конкретні електронні освітні платформи, онлайн сервіси, за допомогою яких організовується освітній процес під час дистанційного навчання (Zoom, Skype, Google Meet, Viber); склали графік проведення онлайн занять.

Під час локдауну з 08.01. по 24.01.2021 р. у відділі художньо – творчої діяльності в онлайн режимі працювали 10 керівники гуртків, а саме: Волик А. О., Гордієнко М. Г., Дорошенко С. М., Кожукало І. С., Копасова В. Г., Подолей Н. В., Тимченко І. В., Шигань Н. Д., Штанько Н. М., Яременко І. В.

Метою і одним із головних завдань онлайн – занять є навчання та виховання дітей у тісному взаємозв’язку образотворчого і декоративно – ужиткового мистецтва, збереження і шанування традицій народних ремесел, їх доцільне використання у сучасному житті, знання історії і традицій рідного краю; розвантаження та зацікавлення дітей у новому форматі.

Аналіз роботи відділу під час локдауну показав, що педагоги протягом даного періоду провели роботу по покращенню навчально-виховного процесу. Керівниками гуртків активно та продуктивно проведено всього 106 гурткових занять, із них: синхронно 42 заняття, асинхронно 64 заняття на електронних освітніх платформах Zoom, Skype, Google Meet та Viber.

Керівник гуртка – методист Шигань Н. Д. на платформі Viber провела всього 18 занять, із них 8 синхронно та 10 асинхронно.

Опрацьовані теми:

Група І року навчання: «Зимовий пейзаж», «Форма предмета», «Новорічні прикраси», «Вітрильник».

Група ІІІ року навчання: «Стан природи, радість і сум природи», «Малювання з натури глечика та яблука», «Малювання з натури предметів призматичної форми», «Пропорції, малювання постаті людини»

Група VІІ року навчання: «Пропорції голови людини», «Побудова тіней у перспективі», «Явище перспективи».

Керівник гуртка – методист Тимченко І. В. провела 14 занять (4 – синхронно, 10 – асинхронно). Синхронні заняття проведені на платформах Skype, Google Meet та Viber.

Опрацьовані теми:

Група ІІ року навчання: «В’язання деталей верхнього одягу», «Техніка в’язання пройми. Техніка в’язання вшивного рукава».

Групи ІІІ року навчання: «Жакет з вшивними рукавами. Сучасний напрям молодіжної моди», «Розрахунок петель. Вив’язування спинки»

Група ІV року навчання: «В’язання із залишків пряжі. Техніка та послідовність виконання зразків із залишків пряжі. Вив’язування зразків», «В’язання із залишків пряжі», «Послідовність та техніка в’язання зразків у техніці фріформ»

Керівник гуртка – методист Гордієнко М. Г. під час дистанційного навчання провела 10 онлайн занять (4 – синхронно, 6 – асинхронно).

Опрацьовані на інтернет платформах Google Meet та Viber такі теми:

2 групи ІІ року навчання: «Виготовлення викрійки та розкрій тканини. Оформлення іграшки. Аналіз роботи. Виготовлення ароматних іграшок «Фея», «Ангел охоронець», «Лялька як дитяча іграшка і оберіг родини й роду. Обряд й свята пов’язані з народженням і зростанням дитини. Пошук виробів – аналогів. Створення ескізу майбутньої ляльки. Виготовлення та оздоблення ляльки «Берегиня роду».

Керівник гуртка Волик А. О. провела 18 онлайн занять на інтернет платформі Viber з різних напрямків декоративно – ужиткового та образотворчого мистецтва. З них синхронно проведено 8 занять, асинхронно – 10 занять.

Опрацьовані теми:

Група І року навчання «Сувеніри»: «Таємниці композиції», «Зимовий пейзаж», «Зимове дерево», «Зимовий ліс», «Весняний пейзаж».

Група ІІ року навчання «Фантазія»: «Пропорції тіла людини», «Чоловіча та жіноча фігура», «Людина в русі», «Людина в русі «Балерина».

Група ІІ року навчання «Сувеніри»: «Вікторина до нового року. Виготовлення гнома з фетру», «Робота з фетром. Виготовлення ангела», «Валентинка своїми руками», «Розпис по склу. Квіти», «Розпис по склу. Метелики»

Група І року навчання «Батик»: «Повторення розпису холодний батик. Ескіз малюнку на одязі», «Вільний розпис в батику», «Вільний розпис у батику. Підготовка тканини», «Вільний розпис у батику в одязі».

Керівником гуртка Кожукало І. С. на  інтернет платформі Viber проведено 4 онлайн заняття (2 синхронно та 2 асинхронно).

Опрацьовані теми:

Група І року навчання: «Капковий розпис. Смайлик», «Орнамент. Види орнаментів», «Виготовлення виробу «Рушничок», «Оздоблення тарілок. Виготовлення тарілок з орнаментом».

Керівник гуртка Штанько Н. М. на  інтернет платформі Viber провела 5 онлайн заняття (2 синхронно та 3 асинхронно).

Опрацьовані теми:

Група І року навчання: «Технологія виготовлення іграшок із застосуванням шаблона «конус», «Вготовлення іграшки по шаблону «конус», «Виготовлення іграшки по шаблону «овал», «Виготовлення іграшки по шаблону «трикутник».

Керівник гуртка Копасова В. Г. на  інтернет платформі Viber провела 4 онлайн заняття (2 синхронно та 2 асинхронно).

Опрацьовані теми:

Група І року навчання:

«Виготовлення підсвічника з шишок», «Виготовлення підсвічника з мушлів», «Виготовлення сувеніру «Веселий сніговичок», «Виготовлення закладинки в техніці «декупаж».

Керівник гуртка Дорошенко С. М. на  інтернет платформах Viber, Zoom провела 10 онлайн заняття (4 синхронно та 6 асинхронно).

Опрацьовані теми:

Група І року навчання: «Основи композиції. Створення букетів із виплетених квітів», «Оформлення картин із бісеру», «Найпростіші силянки. Технологія виготовлення силянок», «Особливості бісероплетіння голкою».

Група ІІ року навчання: «Мозаїка. Виконання квітів в техніці мозаїчного плетіння», «Виготовлення квітів ромашка, мак, волошка», «Замальовки схем мозаїчних геометричних орнаментів», «Плетіння писанки технікою «мозаїка».

Керівник гуртка Яременко І. В. на  інтернет платформах Skype та Viber провела 18 онлайн заняття (8 синхронно та 10 асинхронно).

Опрацьовані теми:

«Одяг та зовнішній вигляд бездоганного вигляду. Діловий стиль», «М’яка іграшка. Правила крою тканини, фетру. Виготовлення викрійок. З’єднання деталей», «Текстильна іграшка. Особливості створення. Послідовність виготовлення виробів. Виготовлення композицій з ниток, фетру, тканини», «Засоби художньої виразності у живописі. Формування графічних навичок. Лінії, їх напрямки.»

Для вихованців, які не змогли взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан здоров’я, відсутність доступу та обмежений доступ до мережі інтернет та технічних засобів навчання, зокрема дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, багатодітних, малозабезпечених сімей), керівниками гуртків забезпечено використання інших засобів комунікації, доступних для дітей (телефонний зв’язок, організовані чати на платформі Facebook, Viber (чат для переписки та обміну файлами).

Всі завдання асинхронних занять змонтовані за допомогою фото та відео редактора  InShot,  освітні ролики  загружені на YouTube – канал та висвітлені на сайті ЦТДЮ (ctdu.in.ua) в розділі «Дистанційне навчання».

Транслювався репортаж про діяльність відділу під час локдауну на місцевому телеканалі «ТБ Прилуки» та на сторінці Facebook ЦТДЮ.

Проблеми, які виникли під час організації дистанційного навчання у період карантину:

 окремі педагоги недостатньо володіють ІКТ (Копасова В. Г., Подолей Н. В., Дорошенко С. М., Штанько Н. М.)

 недостатній контроль за станом засвоєння вихованцями знань;

 відсутність контролю зі сторони батьків щодо дистанційного навчання їхніх дітей.

Слід відмітити високий рівень підготовки, організації та проведення онлайн занять керівників гуртків Шигань Н. Д., Тимченко І. В., Волик А. О., Кожукало І. С.

Під час локдауну з 22.03. по 06.05.2021 р. у відділі художньо – творчої діяльності в онлайн режимі працювали 12 керівників гуртків, а саме: Волик А. О., Гордієнко М. Г., Дорошенко С. М., Кожукало І. С., Копасова В. Г., Подолей Н. В., Тимченко І. В., Штанько Н. М., Яременко І. В., Пасічник О. А., Сидоренко Л. Л., Колесніков  О. В.

Аналіз роботи відділу показав, що педагоги протягом даного періоду провели роботу по покращенню навчально-виховного процесу. Керівниками гуртків активно та продуктивно проведено всього 278 гурткових занять, із них: синхронно 139 занять, асинхронно 139 занять на електронних освітніх платформах Zoom, Skype, Google Meet та Viber.

В період дистанційного навчання проведений моніторинг виходу на онлайн заняття вихованців відділу. З 276 вихованців на онлайн заняття виходило 174 дитини. Для 102 вихованців, які не мали змоги взяти участі у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан здоров’я, відсутність доступу та обмежений доступ до мережі інтернет та технічних засобів навчання, зокрема дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, багатодітних, малозабезпечених сімей) керівники гуртків забезпечили використання інших засобів комунікації, доступних для дітей (телефонний зв’язок, організовані чати на платформі Facebook, Viber (чат для переписки та обміну файлами).

Всі завдання асинхронних занять змонтовані за допомогою фото та відео редактора  InShot,  освітні ролики  загружені на YouTube – канал та висвітлені на сайті ЦТДЮ (ctdu.in.ua) в розділі «Дистанційне навчання».

Транслювався репортаж про діяльність відділу під час локдауну на місцевому телеканалі «ТБ Прилуки» та на сторінці Facebook ЦТДЮ.

Слід відмітити високий рівень підготовки, організації та проведення онлайн занять керівників гуртків Тимченко І. В., Волик А. О., Сидоренко Л.Л.

В 2020 – 2021 н. р. з метою створення умов для професійного самовдосконалення керівника гуртка, розкриття та підтримки творчого потенціалу педагогів, які працюють в галузі декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва, передачі колегам особистого професійного досвіду, унікальних авторських розробок у сфері творчої і педагогічної діяльності майстра під час дистанційного навчання, керівники гуртків відділу працювали над творчим проєктом до звітної виставки «Летючі квіти». Виготовлено 13 композицій з метеликами у різних техніках декоративно – ужиткового мистецтва: Тимченко І.В. –  «в’язання гачком», Сидоренко Л.Л. – «кінусайга», Гордієнко М.Г. – «вишивка гладдю», Волик А.О. – «батик», Шигань Н.Д.  – «об’ємна вишивка», Дорошенко С.М. – «вишивка бісером», Яременко І.В. – «вишивка хрестиком», Подолей Н. В. – «вишивка бісером», Колеснікова О.В. – «валяння», Копасова В. Г. – «флористика», Пасічник О. А. – «квілінг», Штанько Н. М. – «печворк», Кожукало І. С. – «бразильська вишивка».

Слід зазначити, що знання вихованців знаходяться у прямій залежності від обсягу і систематичності самостійної пізнавальної діяльності. Для того, щоб знання були результатом їхніх власних пошуків, педагогам необхідно організувати ці пошуки й управляти ними. Все це можна здійснити через вмілу організацію науково-дослідницької роботи вихованців. З цією метою проведено ряд дослідницьких робіт, в яких взяли участь вихованці відділу.

В рамках Всеукраїнському конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України вихованка дівочої школи «Ассоль» (керівник гуртка Яременко І. В.) Чмелюк Софія працювала над дослідницькою роботою «Інтерпретація жіночих образів у творчості художників Прилуччини». Основним завданням наукової роботи було дослідження особливостей зображення жінок на полотнах місцевих художників. На міському рівні Софія здобула І місце, на обласному етапі ІІІ місце.

В березні 2021 року з  метою впровадження системи національно-патріотичного виховання учнівської молоді засобами дослідницько-краєзнавчої та творчо-мистецької діяльності проводилася обласна краєзнавчо – патріотична акція учнівської молоді «Від роду і до роду збережем традиції народу». Так, 1 червня 2021 р.  в Чернігівському літературно-меморіальному музеї-заповіднику М. М. Коцюбинського відбулося відкриття виставки робіт конкурсантів обласного конкурсу «Від роду до роду збережем традиції народу». Виставка приурочена до Міжнародного дня захисту дітей та Дня Конституції України. В ній взяли участь вихованці керівників гуртків  Гордієнко М. Г., Яременко І. В., Волик А. О., Тимченко І. В., Дорошенко С. М., Сидоренко Л. Л.

  • Були підготовлені такі матеріали:
  • «Особливості українського жіночого одягу», автор Луценко Анна – вихованка дівочої школи «Ассоль», керівник гуртка Яременко І. В.
  • «Розпис по склу. Різдвяні традиції», автор Мамай Карина – вихованка арт – студії «Колаж», керівник гуртка Волик А. О.
  • «Великодня витинанка: від традицій до сучасних інтер’єрів», автор Харченко Ольга – вихованка творчої майстерні «Креативне рукоділля», керівник гуртка Гордієнко М.Г.
  • «Килимова вишивка – мелодія душі», автор Ковтун Валерія – вихованка творчої майстерні «Чарівниця», керівник гуртка Тимченко І. В.
  • «Макраме: повернення до витоків свого роду», автор Дорошенко Катерина – вихованка гуртка «Бісерне сяйво», керівник гуртка Дорошенко С. М.
  • «Чарівний петриківський розпис: витоки і сьогодення», автор Карпенко Вікторія, вихованка «Зразкового художнього колективу», студії образотворчого мистецтва «Палітра», гуртка «Веселка», керівник гуртка Сидоренко Л. Л. Чекаємо на підсумки конкурсу.

Ніщо так не підвищує самооцінку дитини, як участь і перемоги в конкурсах, що є невід’ємними в навчально-виховному процесі позашкільного закладу. Педагогічна майстерність керівників гуртків пов’язана із успіхами талановитих дітей. Так, щороку обдаровані вихованці відділу поповнюють скриньку перемог дипломами І – ІІІ ступенів у фестивалях та конкурсах різних рівнів, стають володарями Гран-прі. В 2020 – 2021 навчальному році обдаровані вихованці відділу художньо – творчої діяльності взяли участь  у 22 конкурсах, фестивалях різних рівнів та  поповнили скарбничку перемог  213 нагородами.

У відділі іноземних мов в 2020-2021 навчальному році налічувалося 24 групи з базового вивчення англійської мови та 22 групи з предметного вивчення англійської мови у відділі раннього розвитку дитини. Кількісний склад вихованців 630 дітей.

Слід відмітити, що в поточному навчальному році контингент дітей зберігся набагато краще, ніж в минулому. За весь навчальний рік гурток покинуло 54 вихованці.

В 2020-2021 навчальному році гуртківці 3,4,5,6,7,8-го років навчання продовжили працювати за навчальними посібниками видавництва Макмілен. Слід зауважити гарну якість даних комплектів та високу методичну допомогу керівникам, яка є додатком до підручників. Керівники отримали посібник до кожної групи з повним методичним супроводом, а також аудіо додаток до занять. Необхідно відмітити кращу підготовку дітей до занять тому, що виконання домашнього завдання- не можливе без роботи з аудіо додатком. При цьому кожен керівник готував роздруківки з перекладом нової лексики та завданнями, які діти повинні були виконати вдома. Це, безумовно, велика робота, яка потребувала великої затрати часу та ретельної підготовки до кожного заняття. У систему роботи в цьому році увійшли нові вправи, які розміщувалися в зошиті з друкованою основою, які кожен з гуртківців отримав особисто. Всі завдання, розміщені в даному посібнику розроблені так, що по аналогії їх виконувати не можливо. Потрібно застосовувати комунікативні уміння та навички.

В зв’язку з необхідністю працювати дистанційно, керівники відділу більше уваги приділяли вивченню платформ для дистанційної роботи. До початку навчального року всі викладачі відділу пройшли навчання по опануванню он лайн платформ. Практично перевірили опції, запропоновані розробниками.

Ще однією з форм роботи було проведено он лайн конкурсів та вікторин.

В 2020 – 2021 навчальному році відділ художньо – естетичного виховання нараховував 39 гуртків 592 вихованці. Студії театрального мистецтва «Казкар» в 2020 році присвоєно звання – «Народний художній колектив». Чотири колективи відділу мають звання «Зразковий художній колектив» – студія естрадного співу «Сузір’я», ансамбль бального танцю «Ритм» та ансамбль народного танцю «Іскорка», ансамбль народного танцю «Пролісок» та ансамбль естрадного танцю «Серпантин».

У відділі художньо – естетичного виховання в 2020 – 2021 н.р. діяли гуртки та студії:

  • Народна театральна студія «Казкар» (керівник – Сікалова Ю.О.);
  • Зразкова студія естрадного співу «Сузір’я» ( керівник – Вовк С.І.);
  • Зразковий художній колектив – ансамбль бального танцю «Ритм» та ансамбль народного танцю «Іскорка»(керівник – Тищенко В.Л.);
  • Зразковий художній колектив ансамбль народного танцю «Пролісок» (керівник – Самойленко О.О.);
  • Зразковий художній колектив ансамбль естрадного танцю «Серпантин» (керівник – Голуб С.О.);
  • Студія вокального мистецтва «Віночок» (керівник – Корячко Л.В.);
  • Гурток гри на гітарі «Гітаристи» (керівник – Петрик С.В.);
  • Вокальна студія «New idea» (керівник – Линник С.С.);
  • Гурток вокального співу «Співаночки» (керівник – Спиця Н.Г.);
  • Циркова студія «Удай» (керівник – Клементьєв А.П.);
  • Гурток Айкідо (керівник – Дяченко С.С.);
  • Гурток «Естетична гімнастика» (керівник – Волошина О.Ю.);
  • Гурток сучасно – естрадного танцю «Ейла» (керівник – Щербина О.М.);
  • Гурток «Творці веселого настрою» (керівник – Авдєйчік О.І.).

Працювали: концертмейстери – Левченко Д.В., Петрик С.В., акомпаніатори – Копасова В. Г., Мирвода В. В., Єршова К. В., Даниленко О.В.

Навчально – виховний процес у відділі художньо – естетичного виховання здійснюється в кабінетах № 5, 13, 22, 24, 25,  26, 30. Мають додаткові роздягальні № 6 та 8, актову залу для практичних занять з мікрофонами та постановки хореографічних та театральних номерів на сцені.

Робота у відділі художньо – естетичного виховання ведеться згідно календарно – тематичних планів.

За навчальний рік гуртками та студіями проведена вся підготовча робота до проведення творчих звітів колективів художньої самодіяльності та через карантинні обмеження творчі звіти не проводились.

      Виконання репертуарів хореографічних гуртків на кінець навчального року поповнили колективи наступними хореографічними композиціями:

  • «Мак червоний», «Парасольки», «Шкільна перерва», «Мамине серце», «Овечки» (Зразковий ансамбль естрадного танцю «Серпантин»);
  • «Березнянка», «Це моя земля», «Край вільних людей», «Вальс», «Веселі друзі» (Зразковий ансамбль народного танцю «Іскорка» та ансамбль бального танцю «Ритм»);
  • «Світ врятує любов», «Молдавський танець – Іоане», «Дикі танці», «За лісами – горами», (Зразковий ансамбль народного танцю «Пролісок»);
  • «Така – така», «Вибух», «Гвинтик» (Гурток сучасно – естрадного танцю «Ейла»).                                                                                                                         

Виконання репертуарних планів у гуртках вокального мистецтва поповнили колективи наступними вокальними композиціями:

  • «Веселі ведмежата», «Букварик», «На лісовій галявині», «Небо», «Дитинство», «Про дідуся», «Крила таланту», «Вибирай», «Давай», «Риба – сонце», «Ми співаємо» (Зразкова студія естрадного співу «Сузір’я»);
  • «Ми діти світу», «Від Києва до Лубен», «Дитинство», «Щастя», «О-о-о», «Розповідь», «Сонце України», «Танці», «Квітка», «Мріяти», «Ти зірка», «Галушки», «Чупа – чупс», «Зайченята» (студія вокального мистецтва «Віночок»);
  • «Капітошка», «Діти землі», «Коли одні вдома», «Щедрик», «Колиска майбуття», «Лялька», «Пісня щастя», «Іде зима в Україну» (ансамбль естрадної пісні «Співаночки»);
  • «Соловей», «Метелики», «Соколи», «Я україночка», «Мати каже правду», «Вітрила», «Ти», «Небо плаче», «Він і вона», «Тільки кохання», «Подаруй світло» (вокальна студія «New idea»).

В гуртках театрального мистецтва значно розширились репертуарні плани, до яких включені не лише постановки театралізованих вистав, а й постановка мініатюр та байок, читання віршованих творів, які демонстрували онлайн.

Велику частину роботи керівників гуртків та студій відділу художньо – естетичного виховання становить підготовка та участь колективів у фестивалях, конкурсах та змаганнях різних рівнів.

В 2020 – 2021  навчальному році колективи відділу вибороли Гран – прі, І, ІІ, ІІІ місця в 48  Міжнародних, 19 Всеукраїнських фестивалях та конкурсах.

  • І та ІІ місце, Міжнародного фестивалю «Dancer. Love. Sing. Life» (Зразковий ансамбль народного танцю «Пролісок» керівник – Самойленко О.О.);
  • І та І місце Всеукраїнського фестивалю «Моя Україна» (Зразковий ансамбль народного танцю «Пролісок» керівник – Самойленко О.О.);
  • І місце Міжнародного фестивалю «Freedancer» (Зразковий ансамбль народного танцю «Пролісок» керівник – Самойленко О.О.);
  • І місце Міжнародного фестивалю «Мистецькі барви» (Зразковий ансамбль народного танцю «Пролісок» керівник – Самойленко О.О.);
  • Гран – прі Міжнародного фестивалю «Квіти весни» (Зразковий ансамбль народного танцю «Пролісок» керівник – Самойленко О.О.);
  • І місце Міжнародного фестивалю «Яскраві таланти весни» (Зразковий ансамбль народного танцю «Пролісок» керівник – Самойленко О.О.);
  • ІІ місце Міжнародного фестивалю «Мистецькі барви» (студія естрадного співу «Віночок» керівник – Корячко Л.В.);
  • Гран – прі Міжнародного фестивалю «Віват Львів!» (студія естрадного співу «Віночок» керівник – Корячко Л.В.);
  • І місце Всеукраїнського фестивалю «Країна зірочок» (студія естрадного співу «Віночок» керівник – Корячко Л.В.);
  • І місце Міжнародного фестивалю «Starway» (студія естрадного співу «Віночок» керівник – Корячко Л.В.);
  • І та І місце Міжнародного фестивалю «ART RAVE» (театральний гурток «Творці веселого настрою» керівник – Авдєйчік О.І.);
  • Гран – прі Всеукраїнського фестивалю «Віват Львів!» (Зразковий ансамбль естрадного танцю «Серпантин» керівник – Голуб С.О.);
  • Гран – прі та І місце Всеукраїнського фестивалю «Віват Львів!» (Зразковий ансамбль естрадного танцю «Серпантин» керівник – Голуб С.О.);
  • І та І місце Міжнародного фестивалю «Idol of Ukraine» (Зразковий ансамбль народного танцю «Іскорка» керівник – Тищенко В.Л.);
  • ІІ місце Всеукраїнського дитячого фестивалю мистецтв (Зразковий ансамбль народного танцю «Іскорка» керівник – Тищенко В.Л.);
  • ІІ місце Міжнародного фестивалю «Мистецькі барви» (Зразковий ансамбль народного танцю «Іскорка» керівник – Тищенко В.Л.);
  • І місце Міжнародного фестивалю «Квітуча Україна» (вокальний проект «New idea» керівник – Линник С.С.);
  • І місце Всеукраїнського фестивалю «Талановитий Я» (Циркова студія «Удай» керівник – Клементьєв А.П.);
  • І місце – 18 чоловік, ІІ місце – 11 чоловік, ІІІ місце – 6 чоловік – чемпіонату України з кікбоксингу – (гурток Айкідо керівник – Дяченко С.С.);
  • І місце – 7 чоловіки, ІІ місце – 2 чоловіки, ІІІ місце – 2 чоловіки – Чемпіонату України з кікбоксингу (гурток Айкідо керівник – Дяченко С.С.).

Під час карантину проведено онлайн – концерт «Різдвяна зірка», а також онлайн – привітання з новорічними  та різдвяними святами – Міжнародним жіночим днем та Міжнародним Днем захисту дітей.

За період карантину всі керівники відділу працювали за окремим графіком та проводили онлайн – заняття та асинхронні заняття – загальна кількість проведених занять за 2020 – 2021 н.р. становить 1077 занять.

За 2020 – 2021 н.р. у відділі художньо – естетичного виховання проведено 5 засідань художньої ради та 3 засідання методичного об’єднання.

Робота у напрямку формування культури здорового способу життя проводиться шляхом :

– формування навичок здорового способу життя в учасників НВП;

– формування національного культу соціально активної, фізично здорової і духовно  багатої особистості;

– сприяння усвідомленому розумінню учасниками навчально-виховного процесу переваг здорового способу життя;

– просвітницька робота на теми здоров’я;

– вивчення та пропагування кращого досвіду формування навичок ЗСЖ.

  

  Протягом 2020-2021 навчального  року для реалізації програми «До здоров’я через позашкілля» було використано такі форми роботи:

 

Години спілкування:

      Завдяки діючій Школі безпеки з метою попередження травматизму дітей під час виникнення пожеж, недопущення їх зростання  проведено:

– цикл профілактичних бесід в гуртках закладу по дотриманню правил ТБ та збереження життя і здоров’я вихованців;

– години спілкування у рамках декадника «Твій друг-дорожній рух», до якого залучено   60 вихованців.

– години спілкування до Дня пам’яті жертв Небесної Сотні -130 вихованців відділу іноземних мов, художньо-творчої діяльності, художньо- естетичного виховання.

 

Флешмоби:

– у вересні відбувся святковий флешмоб з нагоди Дня туризму. Загальна кількість – 45 учасників;

– вересень- жовтень – проведено рухливі перерви у формі флешмобу для вихованців закладу у парковій зоні ЦТДЮ (40  учасників).

Челендж:

  • жовтень – проведено онлайн челендж  до Дня захисника Вітчизни «Сміливі козачата».  Долучилося 80  вихованців різних відділів.  

Відеолекторії:

–  День вшанування пам’яті воїнів загиблих на території інших держав (фойє ЦТДЮ);

– рамках щорічної акції «16 днів проти гендерного насильства» відбулися відеоуроки «Правопорушення і юридична відповідальність», де задіяно понад 250 вихованців різних гуртків;

– перегляд відеороликів на тему: «Здоров’я – твій скарб» у рамках місячника художньо- творчої діяльності. Задіяно – 60 вихованців;

–  відеоуроки «Щоб бути здоровим!» у гуртках декоративно-прикладного мистецтва (задіяно 110 вихованців);

– проведено трансляції відеосюжетів  на теми здоров’я у фойє І поверху («Здоровим бути модно», «Захисти себе сам», «Де чатує небезпека», «Треба знати про СНІД»);

– цикл відеоуроків до пам’яті Небесної Сотні- 90 вихованців.

 

Майстер- класи гуртків спортивного спрямування.

Святкування Дня туризму пройшло у формі показових виступів, майстер-класів та конкурсу «Фігурного веловодіння» у парковій зоні Центру творчості дітей та юнацтва. Учасники та глядачі (загальна кількість 50 чоловік) спортивно-реабілітаційного відділу, іноземних мов та художньо-естетичного виховання отримали насолоду від майстер-класів, продемонстрованих вихованцями середнього та старшого віку гуртків пішохідного туризму на локаціях: «смуга перешкод», «в’язання вузлів», відвідали тренажерний комплекс «Здоров’я», долучилися до шашкового турніру.

 

Спортивно- родинні  свята.

Вихованці спортивно-туристичного напряму Центру творчості дітей та юнацтва у рамках  діючого в закладі  проєкту «Школа сприяння здоров’ю» проводять свій вільний час з користю для здоров’я навіть у період зимових свят.    

Рухливі перерви.

Протягом року постійно проводилися рухливі перерви у гуртках художньо- творчої діяльності у тренажерному комплексі «Здоров’я» та  гуртках АДН. Найактивніше брали участь гуртки декоративно-прикладного мистецтва (керівники – Сидоренко Л.Л., Тимченко І.В., Шигань Н.Д.), спортивно- туристичного напряму та АДН (задіяно 350 вихованців).

 

Протягом 2020-2021 н.р. ЦТДЮ спрямував зусилля на те, щоб кожен педагог відчував себе освітньо  захищеним і знаходився у постійному пошуку нових педагогічних технологій, власних систем організації роботи, які б забезпечили якісне виконання навчальних програм.