ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор ЦТДЮ
_________Т.М.Савченко
_____________2014р.
ПОЛОЖЕННЯ
про інноваційний психологічний проект «Ми будемо з тобою поруч»
на 2014-2017 р.р.
Розробила :
завідуюча організаційно-масовим відділом ,
практичний психолог Борсяк Л.О.
Актуальність проекту
Інноваційний проект є комплексом заходів , що передбачають проведення в ЦТДЮ заходів із залученням вихованців з обмеженими можливостями , їх психологічний супровід та залучення вихованців старшого шкільного віку до волонтерського супроводу дітей, що навчаються і виховуються вдома.
Проект створений з метою залучення до соціально-психологічної роботи з різними верствами населення добровільних помічників-волонтерів.
Робота у рамках проекту розрахована на три роки.
Основними завданнями проекту є:
- забезпечення психологічної підтримки дітей з обмеженими можливостями під час здобуття ними позашкільної освіти відповідно до їх нахилів, здібностей, індивідуальних психічних та
фізичних особливостей;
- забезпечення стійкої соціальної адаптації дітей з обмеженими можливостями до умов ПНЗ, безперешкодного спілкування ;
- надання комплексної педагогічної, психологічної та соціальної допомоги дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації;
- надання методичної і консультаційної допомоги психолога сім’ям,
залучення батьків до процесу виховання, навчання та реабілітації
дитини;
- взаємодія з громадськими організаціями з метою сприяння
всебічному розвитку дітей, які потребують корекції фізичного та
(або) розумового розвитку;
- провадження експериментальної та інноваційної діяльності.
Робота у рамках проекту проводиться за такими основними напрямами:
- соціальна адаптація дітей з обмеженими можливостями ;
- організація роботи з підготовки дітей до шкільного навчання;
- проведення різних форм освітнього процесу (заняття в гуртках,
секціях, студіях, педагогічних семінарів, родинних тренінгів ) для якісного різнобічного супроводу ;
- проведення серед населення волонтерами роз’яснювальної роботи,
спрямованої на розуміння проблем сімей, що виховують дітей, які
потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку,
виховання толерантного ставлення до таких дітей;
- надання педагогам та батькам кваліфікованої допомоги з питань
розвитку, виховання, навчання, реабілітації та соціальної
адаптації дітей, які потребують корекції фізичного та (або)
розумового розвитку;
- психолого-педагогічне обстеження дітей та вивчення їх
оточення, розроблення індивідуального плану корекції розвитку
дитини на основі індивідуальної реабілітаційної програми,
здійснення системних психолого-педагогічних заходів з метою
усунення відхилень у психофізичному розвитку та сприяння
всебічному розвитку дитини;
Цільові групи: керівники гуртків, практичні психологи, вихованці з обмеженими можливостями, вихованці-волонтери (члени дитячого самоврядування).
Етапи роботи у рамках проекту:
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ АСПЕКТ:
- Реєстрація учасників проекту,комплектування команди волонтерів із представників гуртківського самоврядування , педагогів ЦТДЮ;
- Ознайомлення учасників проекту з планом заходів щодо його реалізації;
- Визначення функціональних обов’язків кожного учасника проекту;
- Розробка заходів для роботи у рамках проекту.
ІНФОРМАЦІЙНИЙ АСПЕКТ
- Проведення міні-лекторіїв з учасниками проекту на теми роботи з людьми з обмеженими можливостями;
- Проведення навчальних тренінгів з гуртківцями-волонтерами щодо вивчення різних форм роботи з дітьми,що мають вади;
- Висвітлення у ЗМІ та на освітніх сайтах досвіду роботи з дітьми,що мають обмежені можливості.
НАВЧАЛЬНИЙ АСПЕКТ
- Закріплення навичок спілкування з вихованцями з особливими потребами;
- Тренінги з волонтерами щодо вивчення різних форм роботи з дітьми з особливими потребами;
- Відпрацювання елементів інтерактивних методів роботи з дітьми, що мають вади розвитку.
ПРОДУКТИВНИЙ АСПЕКТ
- Проведення заходів з вихованцями,що мають обмежені можливості;
- Створення продуктів спільної діяльності (буклети, творчі роботи) тощо.
РЕФЛЕКСІЯ
1.Аналітичний психолого-педагогічний семінар з питань ефективності реалізації завдань проекту.
2.Представлення творчих напрацювань волонтерів.
- Узагальнення матеріалів.
- Обмін досвідом роботи у рамках проекту.
Очікуваний результат
1.Сформованість в учасників навчально-виховного процесу системи ціннісних орієнтацій, розвиток толерантності у ставленні до дітей з обмеженими можливостями.
2.Створення на базі ЦТДЮ стабільної бази підтримки дітей з обмеженими можливостями та їхніх сімей.
3.Розвиток у дітей з особливими потребами навичок самостійної навчальної праці й підвищення відповідальності за навчальний результат.
- Розповсюдження досвіду психологічної та соціальної підтримки літей з обмеженими можливостями.