Інформація
про інноваційні педагогічні технології,
які впроваджуються в Центрі творчості дітей та юнацтва
у 2018-2019 н.р.
Назва інноваційної педагогічної технології, її автор-розробник | Суть даної технології | Колектив або особа, які запровадили технологію | Адреси ПНЗ телефон | Друкована продукція з досвіду впровадження даної інноваційної технології | Прогнозовані результати |
Освітня модель „Школа сприяння здоров’ю”. Навчально-виховна програма «До здоров’я через позашкілля» (автор – директор ЦТДЮ Савченко Т.М) | Створення й контроль здоров`яформуючого та здоров`язберігаючого навчально-виховного процесу з метою реальної оцінки впливу його на стан здоров`я вихованців: відповідності навантаження можливостям дитячого організму, дотримання санітарно – гігієнічних норм. Дана технологія вирішує завдання: 1) навчити вихованців ставитися до свого здоров`я як до великого блага; 2) проводити роботу по попередженню захворюваності, травматизму. | педагогічний колектив ЦТДЮ | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | Ребенок А.А. Сертифікат учасника VIII Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій м. Черкаси (2016 р.) Методичні рекомендації «Разом до здорового майбутнього» (автор Бойко Ю.Ю.) (2017 р.) | 1.Підвищення рівня знань, поінформованості різних цільових груп (вихованців, педагогів, батьків, громадськості) про здоров`я людини, її спосіб життя. 2. Сформованість стійких мотивацій і настанов на збереження та зміцнення здоров`я, реалізація і практичне використання навичок здорового способу життя учасниками цільових груп. 3.Поступове покращення стану інтегрального здоров`я всіх учасників НВП, оздоровлення соціального оточення. 4. Дотримання всіма учасниками НВП довготривалих принципів здоров`яформуючої та здоров`язберігаючої поведінки. 5 Сертифікат Школи сприяння здоров’ю. |
Медико-педагогічний проект «Гармонія інтелекту та здоров’я» на 2016-2021 роки з інноваційними моделями гармонізуючої освіти. (Автор – Яновська Н.М., кандидат медичних наук, Президент Міжнародного інноваційного центру гармонійного розвитку людини). | Створення умов для повноцінного фізичного, духовного здоров’я, психологічного комфорту та соціального благополуччя дітей шляхом визначення пріоритету особистісно орієнтованого корекційно-оздоровчого навчання як основного чинника гармонійного розвитку дитини, утвердження свідомого ставлення та громадянської відповідальності за власне здоров’я. | Семенченко Н.І., заступник директора з виховної роботи | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | – | Гармонійний розвиток вихованців ЦТДЮ |
Психологічний проект «Ефективний педагог» (автор – практичний психолог Супруненко О.О.) | Допомога кожному педагогу повірити у власні здібності і стати нестандартним творчим працівником | Супруненко О.О., практичний психолог | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | – | Готовність педагогів до саморозвитку, прояву активності та творчості, реалізації власного внутрішнього ресурсу, продуктивно взаємодіяти з колегами. |
Відділ раннього розвитку дитини «Академія дошкільних наук» | |||||
Технологія саморозвитку М.Монтессорі (автор – М.Монтессорі) | Розвиток пізнавальних здібностей дітей, допомога у розкритті свого потенціалу | Тищенко Н.В., Припутненко С.С., керівники гуртків раннього розвитку дитини «Академія дошкільних наук» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | Тищенко Н.В. Заняття з використанням методики М.Монтессорі для молодшого дошкільного віку «Прогулянка до лісу» (журнал «Дитячий садок. Фантазії вихователя» (№10, травень 2016 р. ст. 37-39), Методичні рекомендації щодо використання методики «Стежками Марії Монтессорі» (2017 р.) | Різносторонній розвиток навичок дитини, прагнення до самоконтролю, саморозвитку та самовиховання. |
Методика Д.Кюізенера (автор – бельгійський математик Джордж Кюізенер) | Використання на заняттях з дошкільнятами багатофункціонального дидактичного матеріалу «Розумні палички», або як його ще називають – «Палички Кюізенера», який дозволяє через практичну, дослідницьку діяльність розвивати математичні здібності. | П’ятигорець Н.М., керівник гуртка раннього розвитку дитини «Академія дошкільних наук» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | – | Дає змогу підвести дитину до розуміння абстрактних і математичних понять, сприяє розвитку дитячої творчості, уяви, сприйняття, пізнавальної активності, дрібної моторики, мислення, уваги, просторового орієнтування, конструктивної діяльності. |
Сендплей (Пісочна терапія) (автор – Дора М. Калфф) | Використання на заняттях з дітьми дошкільного віку однієї з видів арт-терапії, завдяки якій дитина будує власний світ у мініатюрі з піску і невеликих фігурок. | Припутненко С.С., керівник гуртка раннього розвитку дитини «Академія дошкільних наук» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | Методичні рекомендації «Чарівна піщинка. Ігри з пісочної терапії для дітей дошкільного віку» (2018 р.) | 1. Створення оптимальних умов для розвитку творчого потенціалу дитини. 2. Активізація просторової уяви, образно-логічного мислення. 3.Формування гармонійного образу світу. 4.Удосконалення координації рухів, дрібної моторики, орієнтації у просторі. 5. Стимуляція вербальної і невербальної активності у процесі гри, формування навичок позитивної комунікації. |
Нетрадиційні техніки малювання як засіб розвитку творчості дітей дошкільного віку | Що різноманітніша дитяча діяльність, то гармонійніше відбувається всебічний розвиток дитини, реалізуються її потенційні можливості й перші прояви творчості. І саме використання нетрадиційних технік малювання з дітьми молодшого дошкільного віку сприяють їх залученню до творчості, дають змогу створювати щось красиве, незвичайне. | Кишиневська І.І., керівник гуртка «Кольорові долоньки» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | Календар дитячих робіт гуртка «Кольорові долоньки» (2015 р.) Методичний посібник «Нетрадиційні техніки в образотворчому мистецтві» (2016 р.) | Художньо-естетичний розвиток та розвиток емоційної чутливості, формування стійкого інтересу до образотворчої діяльності, розвиток практичних навиків та вправності, формування загальнокультурної компетентності. |
Оздоровчо-розвивальна технологія «Са-Фі-Дансе» (автори – Фірільова Ж.Є., Сайкіна О.Г.) | Технологія, що спрямована на всебічний, гармонійний розвиток дітей дошкільного віку засобами танцювально-ігрової гімнастики, створення рухового режиму, позитивного психологічного настрою. Вона представлена розділами: ігро-гімнастикою, ігро-пластикою, іграми-подорожами, ігро-ритмікою, ігро-танцями. | Овод В.С., керівник гуртка раннього розвитку дитини «Академія дошкільних наук» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | Методичні рекомендації «Малятко-здоров’ятко. Фізкультурно-оздоровчі вправи для дітей дошкільного віку» (2014 р.) | 1. Зміцнення здоров’я (сприяння оптимізації росту і розвитку опорно-рухового апарату, формування правильної постави, сприяння профілактиці плоскостопості, розвитку та функціональному вдосконаленню органів дихання, кровообігу, серцево-судинної та нервової систем організму). 2. Удосконалення психомоторних здібностей дошкільника (розвиток м’язової сили, гнучкості, витривалості, швидкісно-силових і координаційних здібностей, сприяння розвитку почуття ритму, музичного слуху, уваги). 3. Розвиток творчих здібностей (виховання вміння емоційного вираження, розкутості і творчості в рухах). |
Відділ іноземних мов | |||||
Методика «Genki English» («Енергійний англійський») (автор – Річард Грехем) | Стиль викладання англійської мови з максимальним залученням усіх вихованців в процес, з великою кількістю пісень, ігор та веселих завдань.В основі лежать ігрові, комунікативні, особистісно-орієнтовані підходи, які сприяють: розвитку творчої активності, захопленню предметом, створенню найкращих умов для оволодіння навичками аудіювання і говоріння, що забезпечує, в кінцевому результаті, ефективність засвоєння матеріалу на заняттях з англійської мови. | Щербін М.В., керівник гуртка «Англійська мова» лінгвістичного клубу «Друга мова» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | – | Розширення словникового запасу і освоєння основ граматики; оволодіння особливостями вимови; формування навичок спілкування, подолання мовного бар’єру. |
Відділ художньо-творчої діяльності | |||||
Вивчення професійної термінології шляхом складання сюжетних розповідей (автор – Шигань Н.Д.) | Використання певної сукупності технологій навчання естетичного спрямування, що сприяють розвитку загальнокультурних компетентностей, інтересів, умінь і навичок, підвищення духовного потенціалу. Під час занять відповідно до теми заняття під керівництвом педагога вихованцями складається розповідь з використанням термінів та виразів, які побутують в мистецтвознавстві. | Шигань Н.Д., керівник гуртка «Юний художник» зразкового художнього колективу студія образотворчого мистецтва «Палітра» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | – | Формування стійкого інтересу до образотворчої діяльності, художньо практичних компетенцій. |
Еко–хвилинки (автор – Сидоренко Л.Л.) | Цілеспрямований вплив на особистість вихованців з метою формування екологічної свідомості, екологічної культури, екологічної поведінки, екологічної відповідальності за допомогою розгорнутої системи засобів та методів: еко-повідомлення, еко-вікторини, еко-кросворди, еко-акції, еко-екскурсії і т.п. | Сидоренко Л.Л., керівник гуртка «Веселка» зразкового художнього колективу студія образотворчого мистецтва «Палітра» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | – | Актуальність використання екохвилинок полягає в залученні дітей до різних видів творчої та практичної екологічно значущої діяльності. Такі заняття навчають спостерігати, викликають потребу міркувати, спонукають робити висновки та узагальнення. |
Елементи економічної грамотності в структурі занять. (автор – Яременко І.В.) | Реалізація економічного виховання через втілення елементів економічної грамотності у структуру занять дівочої школи «Ассоль». | Яременко І.В., керівник дівочої школи «Ассоль» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | – | Оволодіння економічними поняттями, основами економіки, формування економічної грамотності, вміння будувати партнерські економічні відносини. |
Відділ художньо-естетичного виховання | |||||
Музично-педагогічна концепція Золтана Кодая (автор – Золтан Кодай) | Розвиток вокальних здібностей через вивчення народної музики за методикою З. Кодая Головне в музичному вихованні – спів і записування мелодії по слуху. Знайомство з музикою відбувається з відчуття метроритму мелодії через здійснення ритмічних рухів (кроків, бігу, хлопків). | Корячко Л.В., керівник студії вокального мистецтва «Віночок» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | – | Розширення музичної грамотності дітей з акцентом на національну інтонаційно – ладову та метро – ритмічну основи, гармонійний розвиток рухливості артикуляційного апарату, розширення діапазону голосу, формування чіткої співочої дикції. |
Технологія біомеханіки Всеволода Мейерхольда (автор -В.Мейерхольд) | Використання системи вправ, спрямованих на розвиток фізичної підготовленості тіла актора до негайного виконання даного йому акторського завдання. | Сікалова Ю.О., керівник зразкового колективу театральна студія «Казкар» | ЦТДЮ. вул. 1 Травня, 80, тел. (04637) 3-03-08, 3-41-77 ctdup@ukr.net | – | Розвиток у актора навичок, необхідних для сцени: навички виразного руху, вміння переходити від напруги до розслаблення, підкорювати дії певному ритму, контролювати баланс, фіксувати ракурси тіла (позиції); здатність бачити себе зі сторони (внутрішнє дзеркало); вміння працювати з предметом, взаємодіяти з групою та сценічним простором; змобілізованість всього психофізичного апарату для творчої роботи. |